22 príznakov, že vaša hladina cukru v krvi je príliš vysoká

 

Krvný cukor je úroveň glukózy, ktorú máte v krvi. Ide jednak o cukor, ktorý prijmete z jedla a tiež o cukre, ktorý si telo vytvorí samo v pečeni

Hyperglykémia je stav, keď sa v krvi nachádza nadmerné množstvo glukózy.

K tomu dôjde najmä vtedy, ak telo nemá dostatok inzulínu (cukrovka typu 1) alebo vtedy, keď telo nedokáže dostupný inzulín spotrebovať (cukrovka typu 2)

Čo to spôsobuje?

Ak sa vysoká úroveň krvnej glukózy vyskytuje dlhšiu dobu, výsledkom môže byť trvalé poškodenie orgánov ako sú oči, nervy, obličky alebo cievy.

  1. stres
  2. zlé stravovanie
  3. nedostatok pohybu
  4. Obezita
  5. dehydratácia
  6. vynechávanie alebo zlé dávkovanie liekov na cukrovku
  7. prehnaná liečba hypoglykémie
  8. Niektoré druhy liekov, ako napríklad steroidy
  9. občasný výskyt hyperglykémia sa môže prirodzene vyskytovať aj u detí a mladých, dospelých v období dospievania.
  10. časté močenie
  11. častý smäd
  12. strata na váhe, aj keď chuť k jedlu ostala rovnaká
  13. pocit častej únavy
  14. svrbivá a suchá pokožka
  15. dlhé hojenie rán
  16. problémy s koncentráciou
  17. nervové ťažkosti
  18. zlé videnie
  19. infekcie
  20. impotencia
  21. sucho v ústach
  22. neustály hlad

Aká by mala byť strava?

Pri príliš veľkom množstve cukru v krvi sú zmeny v stravovaní priorita. Zmena stravovania by mala byť prvá vec, ktorú zmeníte pri podozrení na vysoký obsah cukru v krvi.
Zmena stravy dokáže urobiť nielen to, že sa začnete lepšie cítiť, ale aj to že dôjde pomerne v krátkom čase k zníženiu krvného cukru.

Najväčším vinníkom označovaným za príčinu zvyšovanie hladiny glukózy v krvi sú sacharidy, konkrétne známe pod starším názvom uhľohydráty.

Jedným zo spôsobov, ako sa potraviny rozdeľujú podľa ich vplyvu na krvný cukor je tzv. Glykemický index, označovaný aj skratkou GI

Čím je číslo GI vyšší tým viac daná potravina zvyšuje krvný cukor. A naopak, čím je nižšia, tým má menší vplyv na hladinu glukózy v krvi.

Používanie tohto rozdelenia potravín je jednoduchšie ako sa zdá.

Dr. Brand- Mellerová navrhuje používať tieto 3 kategórie:

Nízky glykemický index (GI 55 a menej):
veľká väčšina ovocia a zeleniny, strukoviny, málo spracované obilniny, celozrnné cestoviny, nízkotučné mliečne výrobky a orechy

Stredná glykemický index (GI 70 a viac):

Biele a sladké zemiaky, kukurica, biela ryža, kuskus, celozrnné raňajkové cereálie.

Vysoký glykemický index (GI 70 a viac):

Biele pečivo, sušienky, bagety, koláče, kroasanty, oblátky a väčšina baleniach raňajkových cereálií.

 

V niektorých krajinách ako Austrália je výber potravín s nižším GI jednoduchý, pretože tento údaj sa nachádza priamo na obaloch potravín. Dobrou správou je, že pomaly sa tento údaj dostáva na obaly aj u nás.

Ak máte vysoký cukor v krvi, začnite nahrádzať potraviny z tretej kategórie potravinami z prvých dvoch kategórií. Z dlhodobého hľadiska sa tak vyhnete vážnym zdravotným ťažkostiam.

You Might Also Like