13 vecí, ktoré vás ani nenapadnú, že vám môžu spôsobiť srdcový infarkt

Zažili ste už srdcový infarkt? Niekedy sa vám možno zdá, že okolnosti, ktoré ho môžu spôsobiť, sú mimo vašu kontrolu.

Nie je však tomu celkom tak. K infarktu vedie aj mnoho zlých rozhodnutí, ktoré robíte každý deň. Je preto dobré poznať ich a vyvarovať sa im.

Najdôležitejšie je vedieť, že účinne znížiť riziko infarktu je plne vo vašej moci.

Nižšie uvádzame bežné spúšťače srdcového infarktu (ktoré vám nemusia byť známe) a tipy, ktoré použijete k tomu, aby ste mu predišli.

13 spúšťačov srdcového infarktu (a ich riešenia)

Nasledujúce spúšťače vás môžu ovplyvňovať dlhú dobu alebo postihnúť v jedinom okamihu. Tak či onak, sú to veci, ktoré si potrebujete udržať v pamäti.

1. Chladné počasie

Keď ideme von do zimy, napríklad odhŕňať sneh, naše tepny sú zvyknuté sa stiahnuť. Keď sa zmenšia, srdce potrebuje pracovať viac, aby dokázalo vytláčať krv do celého tela a udržalo nás tak v teple.

Ak je nútené pracovať príliš tvrdo, môže to viesť k náhlemu úmrtiu. Doslova.

Riešenie: Oblečte si teplé oblečenie bez ohľadu na to, ako hlúpo, alebo smiešne by ste vyzerali v bunde po vašej babičke.

Odhadzovanie snehu je ťažká a únavná práca, ktorá privádza 11 000 ľudí do nemocnice každý rok, z ktorých 7% trpí srdcovými problémami (a väčšinu z nich postihol srdcový infarkt).

2. Ochorenie ďasien

Táto infekcia môže spôsobiť, že baktérie vstúpia do krvného obehu. Akonáhle sa do neho dostanú, zablokujú tukové ložiská v krvných cievach, ktoré môžu spôsobiť zrazeniny a viesť až k srdcovému infarktu.

Riešenie: Začnite používať zubnú niť! Množstvo jedla uviazne medzi zubami a ďasnami, ale používanie zubnej nite pomáha znížiť toto riziko.

Niektoré domáce prírodné prostriedky, ako je kloktanie soli alebo oleja, vám dokážu pomôcť zničiť infekcie, ktoré majú potenciál spôsobiť srdcový infarkt.

3. Nedostatok spánku

V prípade, že nemáte dostatok spánku, môžete sa cítiť unavení, nešťastní, a dokonca si zvýšiť riziko srdcového infarktu.

Podľa jednej štúdie, spať menej ako 6 hodín denne zdvojnásobuje vašu pravdepodobnosť srdcového infarktu v porovnaní s tými, ktorí spia až 8 hodín.

Riešenie: Ľudia majú rôzne náročné denné rozvrhy, tak môže byť náročné nájsť taký režim spánku, ktorý by fungoval pre vás.

Ale pokúste sa nájsť nejakú aktivitu (napr. Jogu), ktorá vám pomôže lepšie spať . Nedostatok totiž vedie k zvýšeniu krvného tlaku ak zápalom v tele, vrátane zápalov ciev.

4. Neočakávaná alebo intenzívne fyzická námaha

Niet pochýb o tom, že cvičenie je prospešné pre celkové zdravie. Ale vrhnúť sa do nereálnych cvičebných cieľov s malou fyzickou alebo duševnou prípravou môže vyústiť do úplne tvrdého prebudenia.

Náhla a namáhavá fyzická aktivita neraz vedie k infarktu. Vyskúšajte napríklad športové hry, ako sú beh, poľovníctvo, alebo aj sex.

Riešenie: Vaše ambície sú úžasné a dúfame, že ich nikdy nestratíte! Ale keď ide o vaše zdravie, bezpečnosť je vždy na prvom mieste.

Či už si hráte so svojimi deťmi alebo chcete začať znova cvičiť, robte to pravidelne a s mierou. Dostaňte sa tam s trpezlivosťou a vytrvalosťou.

5. Znečistený vzduch a výfuky z áut

Výfukové plyny z našich áut uvoľňujú drobné čiastočky, ktoré dokážu spôsobiť škody na našich srdciach.

Napríklad ohľadom naftového paliva vedci zistili, že jeho častice zvyšujú riziko zrážania krvi a tvorby krvných zrazenín, ktoré potom zvyšujú riziko spustenia srdcového infarktu.

Riešenie: Riešenie je jednoduché v teórii, ale oveľa zložitejšie v praxi.

Využívanie alternatívnej (alebo zelené) energie v doprave by bolo fantastické pre našu planétu a nás.

Niektoré veci, ktoré však viete urobiť, je byť spolujazdec, použiť bicykel alebo verejnú dopravu.
Rastliny a kvety môžu rovnako pomôcť prečistiť vzduch od toxínov a rozžiariť váš domov.

6. Silné emócie (pozitívne alebo negatívne)

Protichodné emócie vedia negatívne ovplyvniť vaše elektrické srdcové impulzy. Toto nedobrovoľné zvýšenie srdcovej frekvencie a krvného tlaku má potom potenciál viesť pomerne rýchlo k infarktu.

Nedávny výskum žiaľu zistil , že riziko srdcového infarktu u človeka je najvyššie počas prvých 24 hodín od prežitia veľkej straty.

Riešenie: Precvičujte hlboké dýchanie, pretože pomáha upokojiť váš srdcový tep v dobe intenzívnych emócií.

Chápeme, že niekedy okolnosti môžu vyústiť do okamžitých, nevedomých nervových reakcií.

V týchto časoch pomôže spoľahlivá podpora (rodina, priatelia, advokáti …) skutočne pomôcť dostať sa cez tieto intenzívne pocity.

7. Konzervované alebo spracované jedlo

Pri týchto potravinách by ste si mali dávať pozor hlavne na sodík. Obsah sodíka v spracovaných potravinách totiž dosť vysoký.

Ak budete často a veľa jesť spracované alebo balené potraviny, sami seba vystavíte riziku vysokého krvného tlaku. Ten potom môže viesť k mozgovej mŕtvici alebo srdcovému infarktu.

Riešenie: odsledujte množstvo tukov, kalórií, sacharidov a soli vo vašom jedle. Neprestávajte to robiť a vytrvajte v tom.

8. Migrény

Ak ste obeťou bolestí hlavy alebo migrén už v ranom veku, máte vyššiu pravdepodobnosť vzniku srdcového infarktu v neskoršom v živote.

Výskumníci naznačujú, že ľudia, ktorí dostávajú migrenózne aury (zrakové, sluchové alebo pocitové vnemy spoločne s bolesťami hlavy) majú silnejšiu väzbu na srdcové problémy.

Riešenie: K dispozícii sú prírodné prostriedky, ako sú esenciálne oleje alebo domáce nápoje, ktoré vám pomôžu bojovať proti migrénam.

Vyskúšajte tiež nejaký strečing, ktorými zmiernite bolesti hlavy .

9. Vstávanie

Znie to desivo, pretože je to niečo, čo robíme každý deň – niečo, čo musíme robiť každé ráno. Infarkty sa ale vyskytujú skôr v dopoludňajších hodinách ako niekedy inokedy počas dňa.

Keď vstávame, náš mozog nás zaplavia hormóny. Aj keď je to prirodzená reakcia tela, existuje riziko, že vyvolá stres v našich srdciach.

Po celej noci sa navyše budíme dehydrovaní, čo zase zvyšuje záťaž na srdce.

Riešenie: Uistite sa, že budete mať dobrý spánok, aby ste keď ráno vstanete, neboli nahnevaní a vystresovaní.

Ďalšou skvelou vecou, ktorú dokážete urobiť, je vypiť pohár vody pred spaním.

Ďalšie pohár si naplňte vodou a umiestnite si ho na svojom nočnom stolíku, aby ste si doplnili tekutiny hneď ráno, keď vstanete.

10. Prechladnutie alebo chrípka

Ak trpíte nachladnutím alebo chrípkou, váš citlivý imunitný systém dokáže dosť ťažko bojovať proti patogénom. Bohužiaľ to môže viesť až k zápalu, ktorý poškodzuje vaše tepny a srdce.

Podľa jedného výskumu, ak máte infekciu dýchacích ciest, vaša pravdepodobnosť dostať infarkt sa zvýši dvojnásobne.

Avšak potom, čo sa vyliečite z prechladnutia alebo chrípky, sa vaše riziko opäť zníži. Takže mali by ste byť múdri a starať sa o svoje telo a posilniť svoj imunitný systém, ako len najlepšie viete.

Riešenie: Využite domáce prírodné prostriedky, ako sú škorica a med, alebo najlepšie cesnakovo-zázvorovou polievku, ktoré vám pomôžu bojovať proti týmto ochoreniam rýchlo a prirodzene.

11. Alkohol

Pohár červeného vína má úžasné zdravotné prínosy nielen pre srdce. Pokiaľ ho však pijete vo veľkom množstve, dokáže vaše srdce poškodiť.

Nadmerné pitie alkoholu dlhodobo zvyšuje váš krvný tlak, cholesterol a hmotnosť. Ak nedohliadnete na tieto tri veci, výsledkom bude poškodenie srdca a možný srdcový infarkt.

Iná štúdia pozorovala krátkodobé účinky nadmerného pitia , napríklad cez víkend alebo na oslavách a zistila, že to zvyšuje vaše šance dostať srdcový infarkt počas celého nasledujúceho týždňa.

Riešenie: Jednoduchá odpoveď? Pite menej alkoholu. Vyberte si nejaký nealkoholický nápoj, ktorý je rovnako úžasný.

12. Príliš veľa ťažkého jedla

Predstavte si, že 26 hodín po tom, čo zjete svoje obľúbené jedlo, sa vaše srdce zastaví.

Štúdie ukazujú, že srdcový infarkt môže nastať aj na druhý deň po tom, čo zjete veľa ťažkého jedla.

Hovoria, že by to mohlo byť v dôsledku zvýšenia hladín noradrenalínu, hormónu, ktorý zvyšuje riziko srdcového infarktu a krvný tlak.

Riešenie: Nejedzte tak veľa, a tak rýchlo! Na začiatok sa pokúste začleniť zdravšie porcie do vášho každodenného stravovania.

A ak ste niekto, kto sa zdravo už stravuje, vždy je tu priestor, ako by ste jedli ešte zdravšie.

13. Astma

Výskum naznačuje, že ľudia, ktorí trpia astmou a užívajú lieky každý deň, majú vyššie riziko srdcového infarktu.

Faktory, ktoré zvyšujú riziko astmu sú podobné tým, ktoré zvyšujú vašu šancu dostať srdcový infarkt. Patrí medzi ne fajčenie a znečistené ovzdušie.

Riešenie: Nefajčiť je pravdepodobne to najlepšie, ako môžete predísť astme, srdcovému infarktu a rakovine. Snažte sa nevystavovať sa dymu, jedom vo vzduchu a iným znečisťujúcim látkam.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

 

Zdroj: 13 things you had no idea could trigger a heart attack

You Might Also Like