11 zlozvykov, ktoré škodia nášmu zdraviu bez toho, aby sme o tom vedeli

Veci, na ktoré sme zvyknutí, nie sú vždy tak jednoduché, ako sa zdajú. Niektoré z nich sú škodlivé a iné môžu byť úplne nebezpečné.

Urobili sme zoznam 11 vecí, ktoré bežne robíme, a pritom poškodzujú naše zdravie. Buďte opatrní!

#11. Prekladanie si nohu cez nohu

Prvým, kto hovoril o škodách spôsobených prekladaním si nohy cez nohu, bola spoločnosť vyrábajúca potravinové doplnky v roku 1999. Dokázali dokonca aj veľkú kampaň v USA nazvanú The Great Cross-Out, ktorá nebola len reklamným trikom: početné štúdie potvrdzujú, že sedenie s prekríženými nohami (na stoličke alebo na podlahe) má za následok hypertenziu, kŕčové žily a poškodenie nervov.

#10. Kŕmenie vtákov

Kŕmenie holubov je jednou z najobľúbenejších outdoorových aktivít, ktoré rodičia robia so svojimi deťmi. Bohužiaľ nie je to len zábavné, ale aj nebezpečné. Šanca mestského vtáka, ktorý nosí nákazlivú chorobu, je viac ako 50%. Holuby nesú ornitózu, kolibacilózu, histoplazmózu, salmonelózu, tuberkulózu, listeriózu, toxoplazmózu … Naozaj chcete vedieť úplný zoznam?

#9. Nosenie nekvalitných slnečných okuliarov

V snahe ušetriť peniaze výrobcovia používajú lacný plast, ktorý chráni vaše oči pred UV žiarením, čo pri jasnom slnečnom svetle môže viesť k vypáleniu sietnice. Tieňovanie spôsobuje, že sa zreničky rozširujú a dostávajú dvojnásobnú dávku ultrafialového žiarenia, čo je ešte viac škodlivé, ako nosiť slnečné okuliare. Nadbytočné UV žiarenie môže spôsobiť šedý zákal, poškodiť oči alebo dokonca spôsobiť rakovinu.

#8. Nadmerné pitie vody

Áno, čítate dobre: prílišné pitie vody nie je vždy zdravé, ale aj keď jej pijete málo, tiež to nie je najlepšie. Výskumníci trvajú na tom, že potreby tela na vodu sú individuálne. Ak sa veľa pohybujete a športujete, pite viac; ak máte problémy s obličkami alebo kardiovaskulárnym ochorením, lepšie je piť menej. V oboch prípadoch najlepší spôsob, ako nájsť každodennú potrebu, je smäd – ak ho necítite, potom sa nenúťte piť.

#7.  Používanie fľaše s horúcou vodou

Aplikácia chladu alebo tepla na bolestivé miesto je naša najobľúbenejšia cesta k zmierneniu bolesti, ale existuje celý zoznam ochorení, ktoré špecificky nevyžadujú používanie fliaš s horúcou vodou. Patria sem krvácanie, akútny zápal v brušnej dutine (apendicitída, cholecystitída, pankreatitída) a v prvých niekoľkých hodinách a niekoľkých dňoch po vyvrtnutí alebo úraze. Termické postupy sú tiež škodlivé ako liečba rakoviny.

# 6. Príprava popcornu v mikrovlnke

Nie je to spôsob, akým si to pripravujete – ide o obsah kukurice na domáce použitie. Tu je nebezpečenstvo v chemickej látke diacetyl. Je to syntetický olej a príchuť 2 v 1. Odparovanie pri zahrievaní sa dostáva do pľúc a poškodzuje ich. Toto riziko môžete znížiť tým, že necháte popcorn vychladnúť pred jedením.

 #5. Jedenie za pracovným stolom

Existujú rôzne druhy pracovných miest, ale väčšina z nich nie je vhodná k jedeniu a ešte viac je tam nebezpečná akumulácia tony baktérií, ktoré nie sú pre trávenie veľmi dobré. Ak to nestačí, pamätajte, že vôňa vášho jedla môže obťažovať vašich kolegov, váš mozog potrebuje odpočinok, vaše nohy potrebujú cvičenie a žalúdok nemôže stráviť jedlo, pretože váš mozog sa nesústreďuje na jeho konzumáciu.

#4.  Nosenie otvorenej obuvi v meste

Nosiť otvorené všetko v lete je priam nutnosť, ako si mnohí myslia. Aké sú však riziká? Je tu dobrá šanca, že ak máte otvorenú obuv, ľahko sa poraníte a akákoľvek malá rana, či už je to hmyz, alebo pľuzgier, je ľahko infikovaná. A táto infekcia sa môže nakoniec rozšíriť do celého tela.

#3. Pitie nízkotučného mlieka

Zdá sa, že je to ako mlieko, iba je bez tuku, ale v skutočnosti to nie je. Mlieko s nulovým obsahom tuku nie je ani z hľadiska užitočnosti blízko k plnotučnému mlieku. Keď sa tuky extrahujú z mlieka, vitamíny s nimi idú preč a sú nahradené syntetickými látkami, ktoré nie sú pre nás veľmi dobré. Mnohí výrobcovia „posilňujú“ beztukové mlieko pridaním sušeného mlieka, ktoré môže oxidovať cholesterol v mlieku. Neexistujú žiadne klinické dôkazy, ale zvieratá, ktoré spotrebúvajú oxidovaný cholesterol, sú známe tým, že zaznamenali tvorbu arteriálnych plakov, ktoré by mohli zvýšiť riziko srdcového infarktu.

#2. Nezáleží nám ako správne sedieť

Správna poloha sedenia znamená symetrickú polohu všetkých orgánov. Starajte sa o chrbticu – nastavte si kancelársku stoličku a správne ju sledujte. Tu je zoznam:

  • Výška kresla by mala zodpovedať dĺžke stehna a jeho sedadlo by malo byť pevné.
  • Váš zadok by mal vyplniť nie menej ako 2/3 stoličky.
  • Zadná časť stoličky by mala byť vhodná pre vašu chrbticu.
  • Oprite sa o operadlo so svojou chrbticou tak, aby bola pevne uložená.
  • Uistite sa, že vaše lopatky sú spojené, ramená sú na rovnakej úrovni a vaše brucho je uvoľnené.
  • Neprekladajte nohu cez nohu – to bude prekážať krvnému obehu.
  • Pohybujte sa hladko tak, aby sa vaša chrbtica nedotýkala zadnej časi kresla.
  • Zaujmite pozíciu, ktorá kladie vašu váhu na boky, zatiaľ čo vaša hlava sa hýbe dopredu a hore.
  • Nepokúšajte sa zmeniť svoju polohu, keď sa začnete cítiť nepríjemne. Nechajte svoje svaly zvyknúť si na správnu pozíciu. Časť z nich sa postupne uvoľní, čo spôsobí, že si zvyknete, ale to sa nestane hneď.

#1.  Spanie na boku a na bruchu

Mnohí z nás dávajú prednosť spánku v pozícii, v ktorej zaspávame lepšie. Tento zvyk však môže spôsobiť rôzne zdravotné problémy, niektoré z nich sú dosť vážne, ak nie sú včas riešené. Keď spíte na vašej strane, v takzvanej fetálnej polohe, zabráňte tomu, aby sa vaša membrána voľne pohybovala, čo spôsobuje rôzne problémy vrátane bolesti chrbta a problémov s pľúcami. Spánok na bruchu je naopak ešte nebezpečnejší, pretože vyvíja tlak na všetky vaše orgány, čo vedie z dlhodobého hľadiska k poškodeniu nervov a srdcovým problémom. Spať na chrbte je asi najlepšie, pretože je to najprirodzenejšia poloha z týchto troch.

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like