10 zdravých potravín, ktoré môžu za to, že neustále priberáte na váhe

Aby sme neboli mučení prísnymi diétami, moderné výživy odporúčajú jesť zdravé jedlo a cvičiť. Odborníci tiež vytvorili tabuľky a zoznamy produktov založené na ich nutričných vlastnostiach. Všetci vieme, že biely chlieb, vyprážané jedlá, sladkosti a sóda sú zakázané, ale v skutočnosti existuje viac produktov, ktoré by mali ísť na zoznam zakázaných potravín.

 

10. Sladké jogurty

Výživné mliečne výrobky nie sú sladké. Áno, jogurt je naozaj dobrý pre naše telo, ale je lepšie ho jesť bez cukru alebo ovocných prísad. Sladký jogurt môže byť dezert, ale nie je to nutný mliečny výrobok.

Odborníci na výživu odporúčajú vyhnúť sa mliečnym výrobkom, ktoré obsahujú zahusťovadlá a škrob. Namiesto toho pridajte do svojho prírodného jogurtu nejaké čerstvé jahody, korenie a vanilkový extrakt.

9. Ryža

Hovorí sa, že ryža je takmer ako biely chlieb a nutrične povedané, biela ryža je najmenej prospešná. Obsahuje obrovské množstvo jednoduchých sacharidov, ktoré môžu spôsobiť priberanie na váhe.

Odborníci na výživu tvrdia, že ryža môže byť pre vás dobrá, ale mala by mať skutočne vysokú kvalitu, napr. ryža natural.

8. Petržlen

Petržlen môže byť naozaj škodlivý. Neskúsení kuchári by ho nemali pridávať do šalátov a polievať ho majonézou, kyslou smotanou alebo olejom, pretože petržlen môže začať emitovať dusitany a doslova sa premení v jed do 30 minút.

Odborníci na výživu odporúčajú nepridávať petržlen do žiadneho pokrmu až do doby pred podávaním, takže si zachová všetky svoje užitočné prvky.

7. Omáčky

Všimli ste si niekedy, ako sa líšia domáca domáca paradajková pasta v porovnaní so skladovým kečupom? Majonéza, zubný kameň, horčica a ďalšie omáčky nie sú výnimkou z pravidla. Ide o to, že všetky zakúpené omáčky obsahujú cukor.

Odborníci na výživu vysvetľujú: je lacnejšie pridávať cukor miesto prírodných paradajok, aby obohatili chuť. Odporúča sa vybrať olivový alebo ľanový olej alebo rozomlieť paradajky sami a pridať korenie.

6. Sušené ovocie a ovocné lupienky

Ovocné chipsy sa stali čoraz viac populárnymi medzi zdravými nasledovníkmi, ale väčšina výrobcov používa rovnakú metódu, aby tieto čipsy vyrábali, rovnako ako vyrábajú zemiakové lupienky: robia ich vyprážaním v oleji. Zeleninové alebo ovocné lupienky teda obsahujú toľko kalórií ako zemiakové lupienky.

Tieto čipsy obvykle vyzerajú a chutia vďaka chemickému spracovaniu, ktoré prechádzajú pred sušením. Navyše tento proces predlžuje životnosť výrobku takmer trikrát. Bohužiaľ, po spracovaní, toto ovocie a zelenina nie sú užitočné alebo zdravé vôbec.

Pred nákupom sušeného ovocia, dávajte pozor na ich jasnú farbu, neprirodzený lesk, mäkkosť, alebo zápach. To sú vlastnosti spracovania. Ak sú plody sušené, nebudú svetlé alebo mäkké.

5. Hrozno

Môže to znieť divne, ale hrozno nie je tak zdravé. Je to ich sladkosť, ktorá nás núti zjesť ho celé naraz vo veľkom množstve, a naše telo tak prijíma príliš veľa cukru naraz.

Odborníci na výživu hovoria, že by sme mali miešať hrozno s inými produktmi. Nemali by sme ich jesť spoločne s mastnými pokrmy, rybami, čerstvými uhorkami, melónom, pivom alebo mliekom.

4. Nesprávne uvarené ryby

Ryby sú takmer bez akýchkoľvek škodlivých tukov a obsahujú užitočné tuky ako Omega-3 mastné kyseliny. Vedci z University of Hawaii študovali chemickú štruktúru najobľúbenejších rybích pokrmov a došli k záveru, že uvarenie alebo pečenie rýb šetrí najväčšie množstvo užitočných látok. Americkí kardiológovia tvrdia, že vyprážané, údené a slané ryby sú naozaj škodlivé.

3. Kukurica

Po mnohých rôznych vyšetreniach vedci dospeli k záveru, že modifikovaná kukurica ovplyvňuje suchozemské a vodné organizmy. Dokonca si všimli, že peľ z modifikovanej kukurice obsahuje škodlivý jed. V mnohých krajinách je tento druh obilia dokonca zakázaný.

Neodporúča sa jesť konzervovanú kukuricu alebo iné konzervy. Je lepšie variť alebo piecť, aby sa zabezpečilo, že si uložíte svoje užitočné prvky.

2. Mlieko

Mandľové, kokosové alebo brazílske orechové mlieko obsahuje ďalšie cukry a aromatizéry a samozrejme ďalšie kalórie. Pred nákupom výrobku sa teda zoznámte so všetkými ingredienciami. Mohlo by byť lepšie kúpiť si orechové mlieko v bio obchodoch.

1. Ryžové koláče

Ryžové koláče sú zahrnuté v mnohých diétach, pretože neobsahujú takmer žiadny tuk. Pred niekoľkými rokmi populárne časopisy dokonca odporúčali nahradenie chleba ryžovými koláčmi.

Bohužiaľ, ryžový koláč má vysoký glykemický index, takže  pocítite hlad naozaj skoro po jedle. Ako výsledok, môžete jesť viac kalórií, než by ste mali a získate tak ďalšiu váhu.

Bonus: Jesť príliš veľa avokáda je tiež škodlivé.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Všetky potrebné kroky najprv konzultujte so svojím lekárom / lekárnikom.

You Might Also Like