10 potravín, ktoré vám vyčistí upchaté cievy a tepny. Preventívne tiež chráni pred infarktom!

Existuje nespočetné množstvo rôznych komerčných spôsobov, ako preventívne chrániť naše krvné riečisko. Od receptov na blahodarné džúsy, šejky či detoxikačné nápoje. Tie by mali prečistiť vaše tepny a cievy, aby váš organizmus pracoval tak, ako má. Príroda je ale bohatá a ponúka veľké množstvo potravín, ktoré vám prečistia telo prírodnou cestou.

Dnes vám ukážeme 10 potravín, ktoré vám pomôžu prečistiť upchaté cievy od cholesterolu a tukov z potravy, čím ochráni vaše srdce pred možným infarktom.

 

Avokádo

 


Namiesto rastlinného tuku môžeme zvoliť veľmi chutnú alternatívu, ktorá zlepší hladinu cholesterolu v našej krvi. Pripravme si doma nátierku z avokáda spolu s cesnakom, ktorá znižuje zlý LDL cholesterol a zvyšuje hladinu dobrého cholesterolu HDL.

 

Špargľa

 

 

 

Špargľa je prirodzenou potravinou, ktorá prečisťuje cievy. Znižuje tiež krvný tlak a bráni pred vznikom krvných zrazenín, ktoré môžu spôsobovať komplikácie srdcovo-cievneho systému. Táto zelenina je plná vlákniny, minerálov a vitamínov ako K, B1, B2, C a E.

 

 

Granátové jablko

 

 

Ovocie, ktoré nie je v našom jedálničku úplne obvyklé, ale za to je veľmi dôležité. Obsahuje totiž potrebné fytonutrienty, ktoré pôsobia svojimi silnými antioxidačnými účinkami a chránia tak artérie a ich výstelku proti poškodeniu.

 

Brokolica

 

 

 

 

Brokolica obsahuje veľké množstvo vitamínu K. Vďaka tomu znemožňuje vápniku narušovať cievne riečisko. Tak ako väčšina zeleniny je bohatá na vlákninu, ktorá znižuje krvný tlak a úroveň cholesterolu v krvi.

 

 

Kurkuma

 

Toto korenie pôsobí silným protizápalovým účinkom. Úspešne znižuje zápaly, ktoré sú hlavnou príčinou artériosklerózy, čiže kôrnatenie ciev. Pridávaním kurkumy do našej stravy znížime poškodenie ciev a tiež vznik krvných zrazenín.

 

 

Kaki (churma)

 

V poslednej dobe veľmi obľúbené ovocie na našom slovenskom trhu. Pred nedávnom by ste kaki len ťažko hľadali v marketoch. Dnes ho zoženiete prakticky všade. Ide o žlté ázijské ovocie, ktoré pripomína kríženca jablká spolu s broskýň. Je plný antioxidantov a polyfenolov, ktoré znižujú LDL cholesterol a hladinu triglyceridov (tukov) v krvi.

 

Spirulina

 

 

 

 

Znie to možno trochu neuskutočne, ale táto malá zeleno-modrá sinica vie regulovať hladinu lipidov v krvi. Je tiež zdrojom bielkovín, ktoré majú všetky esenciálne aminokyseliny, ktoré telo potrebuje pre udržiavanie optimálneho zdravia. Vie tiež zrelaxovať a uvoľniť steny artérií a stabilizovať krvný tlak za súčasnej kontroly hladiny tuku v krvi.

 

Škorica

 

Škorica znižuje hladinu cholesterolu v krvi a zároveň odstraňuje z ciev usadeniny a preventívne bráni v tvorbe ďalších. Je plná antioxidantov, ktoré zlepšujú zdravie srdcovo-cievneho systému tak, že zabraňujú krvi v oxidácii. Každé ráno si nasypeme kúsok škorice do kávy, na chlieb či na akékoľvek iné jedlo na zlepšenie jeho chuti a zároveň si užijeme jeho zdravotné prínosy.

 

Brusnice

 

Ďalšia potravina bohatá na antioxidanty, ktoré znižujú hladinu zlého LDL a zvyšujú hladinu dobrého HDL cholesterolu v krvi. V skutočnosti, pravidelná konzumácia brusnicového džúsu vám môže pomôcť znížiť celkové riziko srdcových ochorení až o 40%!

 

Zelený čaj

 

 

 

 

Zelený čaj obsahuje vysokú hladinu katechínov, ktoré v črevách zabraňujú absorpciu cholesterolu z jedla do krvného obehu. Konzumácia len jedného alebo dvoch šálok zeleného čaju denne dokáže zlepšiť krvný hladiny tukov v krvnom riečisku. Navyše zelený čaj podporuje a zrýchľuje váš metabolizmus, ktorý môže byť veľmi nápomocný pri snahách o chudnutí a tiež podporuje zdravie srdcovo-cievneho systému.

 

You Might Also Like