1-minúta dokáže odblokovať zacviknutý nerv: Každý, koho bolí každý pohyb by sa mal naučiť toto – funguje hneď!

Nesprávne držanie tela, nedostatok pohybu a príliš dlhé sedenie – tieto a mnohé ďalšie príčiny prispievajú k stále sa zvyšujúcemu percentu populácie, ktoré trpí na bolesti v rôznych častiach chrbtice. Jednou z najčastejšie sa vyskytujúcich a zároveň najnepríjemnejších je bolesť spôsobená zápalom sedacieho nervu a bolesť krížov.

Riešenie však môže byť niekedy jednoduchšie, ako si myslíte. Prinášame vám krátky návod na jednoduché pohyby, ktoré vám zaberú neuveriteľnú 1 minútu denne. Zbavte sa bolesti a posilnite chrbticu najjednoduchším možným spôsobom. Pridávame aj ďalšie overené zlepšováky, ktoré vám pomôžu.

Príznaky, že máte zacviknutý nerv:

  • Únava, necitlivosť, alebo strata citu v nohách a/alebo chodidlách.
  • Mravčenie, pálenie, štípanie alebo pocit pichania.
  • Slabosť, ktorá môže spôsobiť až neschopnosť postaviť sa zo sedu.
  • Neschopnosť ohýbať členky.
  • Znížené reflexy v Achillovej šľache a kolenách.

Pozícia motýľa


<

Držte telo v tejto pozícii, hlava mierne sklonená, ruky na chodidlách. Vydržte 10-15 sekúnd. Kolená by mali byť čo najbližšie k zemi.

10 sekúnd najskôr pre jednu a potom pre druhú nohu

5x mierne zodvihnite obe nohy tak, ako to máte naznačené na obrázku.

Držte nohu v znázornenej polohe po dobu 10 sekúnd, potom opakujte aj s druhou nohou.

Snažte sa špičkami prstov dosiahnuť na prsty na nohách. V tejto polohe vydržte 10 sekúnd.

Octová kúpeľ nôh – najlepší protizápalový pomocník

Asi hodinu pred spaním si vezmite malé vedro s teplou vodou, pridajte 500 ml jablčného octu a šálku soli a dobre premiešajte. Namočte si nohy do tohoto kúpeľa asi na 10-15 minút, potom nohy osušte uterákom a uistite sa, že počas noci zostávajú v tele. Nasledujúce ráno dávajte pozor na to, aby ste nestúpili na studenú zem.

Ak zopakujete postup 3-4 krát týždenne, mali by ste zažiť masívny pokles bolesti, ktorý sa stane kvôli protizápalovým vlastnostiam jablčného octu.

Masáž spúšťacích bodov

Sedací nerv je umiestnený pod sedacím svalom. Keď sa sval sťahuje, zacvakuje ischiatický nerv a spôsobuje brnenie a znecitlivenie nohy. Na zmiernenie týchto pocitov by ste mali vyvíjať tlak na podráždené oblasti alebo spúšťacie body v sedacom svale, ako aj vo svaloch dolnej časti chrbta.

Nezabúdajte na to, ako počas dňa sedíte

2. Proper posture

Počas sedenia vždy podržte chrbát vzpriamený – vystretý a nohy na zemi. Na tento účel je lepšie vybrať si sedačku s dobrou opierkou dolného chrbta, opierkami na ruky a otočnou základňou. Môžete tiež mierne zdvihnúť nohy pomocou knihy alebo malej podložky, aby sa znížil tlak na chrbticu z dlhého sedenia.

Ak stojíte príliš dlho, z času na čas umiestnite jednu nohu na stoličku. To pomôže jednej z vašich nôh odpočinúť si, zatiaľ čo druhá noha poskytuje telu oporu.

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Tento článok má len informačný charakter. Nenahrádza konzultáciu ani postupy od lekára / lekárnika. Všetky potrebné kroky najprv konzulujte so svojím lekárom / lekárnikom.

zdroj: brightside

You Might Also Like