Zápal sedacieho nervu môžete poraziť aj doma! Toto sú tie najlepšie joga cviky, ktoré fungujú zázračne!

Možno si spomínate, že ste v minulosti počuli starších ľudí sa sťažovať sa na bolestivý ischias.

Ide o sedací nerv a je to najdlhší nerv v celom ľudskom tele – tiahne sa od chrbtice až po lýtka.

Pravdepodobnosť, že vás aspoň raz za život potrápia problémy s ischiasom, je až 40%.

Nie všetky problémy s ischiasom sa však prejavujú bolesťou. Niekedy je to obyčajné brnenie v nohách alebo slabosť v kolenách.

Príznaky problémov s ischiasom:

  • únava, znecitlivenie alebo strata citu v nohách a alebo chodidlách
  • mravčenie, pálenie, štípanie alebo pocit pichania
  • slabosť, ktorá môže spôsobiť až neschopnosť postaviť sa zo sedu
  • neschopnosť ohýbať členky
  • zníženej reflexie v Achillovej šľache a kolenách

Co zpôsobuje bolesti ischiasu?

Bolesti ischiasu môžu byť spôsobené problémami s bedrovou chrbticou – to je tá najhoršia z možností a návštevu lekára by ste preto nemali odkladať.

Ale takmer 70 percent problémov s ischiasom spôsobuje piriformis – hruškovitý sval, ktorý slúži ako bedrový rotátor.

V nasledujúcom videu nájdete niekoľko jednoduchých cvikov, ktoré pochádzajú z jogy, a ktoré vám pomôžu pretiahnuť dolnú časť chrbta a pomôžu predchádzať alebo zastaviť bolesť ischias.

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

 

 

You Might Also Like