Uvarte si ryžu týmto spôsobom: Telo z nej absorbuje len 1/2 kalórií a spáli viac tuku

Hoci ryža nie je v našich zemepisných šírkach kľúčovou alebo takzvanou základnou potravinou, stále jej skonzumujeme pomerne veľké množstvo.

Ryža , podobne ako zemiaky či pečivo, je z väčšej časti tvorená vysoko kalorickými sacharidmi, ktoré sú primárne zodpovedné za priberanie.

Možno ste už niekedy počuli o delenej strave, kedy by sa sacharidy a bielkoviny (hlavne mäso) nemali navzájom miešať.

Takáto strava je však pre mnohých z nás ťažko predstaviteľná, pretože ryža je obľúbená príloha práve k mäsovým jedlám.

Dnes vám preto prezradíme jeden trik, ako si ryžu pripraviť tak, aby z nej vaše telo prijalo len polovicu obvyklého množstva kalórií a navyše, aby bolo stimulované viac kalórií spáliť.

Metóda varenia ryže, ktorá stimuluje metabolizmus

Tým trikom je pridanie kokosového oleja. Určite ste už objavili množstvo jeho využitia od starostlivosti o krásu, varenie, až po jeho niekoľko zdravotných prínosov.

Keď sa kokosový olej skombinuje s ryžou, stáva sa z toho neuveriteľne zdravé jedlo.

Pomocou tejto metódy varenia sa ryža pripraví tak, že telo z nej absorbuje len polovičné množstvo kalórií, než tomu býva pri bežnom varení.

Ryža je totiž potravina s vysokým glykemickým indexom, čo znamená, že sa pomerne rýchlo trávi a rýchlo zvyšuje hladinu krvného cukru.

Kokosový olej tento efekt spomalí.

Potvrdzuje to aj Dr. Pushparajah Thavarajah, podľa ktorého:

„Varenie ryže s pridaním kokosového oleja je najlepším spôsobom jej prípravy a výrazne zvyšuje jej prínosy pre naše zdravie. Najdôležitejším faktorom je práve spomalenie absorpcie kalórií a brzdenie rastu hladiny krvného cukru „.

Uvedený efekt sa dosahuje tým, že z pôvodne ľahko stráviteľného škrobu sa stáva ťažšie stráviteľný škrob. Ryža sa preto nepremieňa tak rýchlo na glukózu.

Výsledkom je znížené ukladanie tuku v tele. Navyše, tento stráviteľný škrob sa stáva potravou pre prospešné črevné baktérie, čo pozitívne ovplyvňuje zvyšovanie imunity.

Recept na prípravu ryže s kokosovým olejom

Budete potrebovať tieto suroviny:

  • 2 poháre vody
  • 1 polievkovú lyžicu kokosového oleja
  • 1 pohár ryže

Postup

Zvýšenie obsahu rezistentného škrobu v bielej ryži – postup je nesmierne jednoduchý:

  • Do vriacej vody pridajte 1 čajovú lyžičku kokosového oleja.
  • Až sa olej rozpustí, vysypte do vody pol hrnčeka ryže a zamiešajte.
  • Duste 40 minút, alebo kým nebude ryža uvarená domäkka. Vedci odporúčajú namiesto toho ryžu variť, a to po dobu 20-25 minút.
  • Ryžu pred konzumáciou uložte na 12 hodín do chladničky. (Áno, prakticky vzaté sa jedná o zvyšky, ak ale máte problémy s krvným cukrom alebo s hmotnosťou, môže vám táto stratégia byť veľmi prospešná.)

Tento postup zvyšuje obsah rezistentných škrobov 10krát oproti tradičnej neprispôsobené ryžu.

Záver

Na záver ešte jedno malé upozornenie. Ryžu po uvarení neskladujte v chladničke dlhšie ako 12 hodín.

Posledné výskumy totiž ukázali, že spóry niektorých druhov baktérií v ryži dokážu prežiť varenie a potom by sa v nej mohli začať množiť.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like