Trápi vás migréna? Týmto potravinám sa zďaleka vyhnite

Migréna môže byť následkom mnohých faktorov, ako napríklad pomalý metabolizmus, stres, preskakovanie jedál, príliš veľa práce, únava očí ako následok dlhého sedenia pri počítači alebo televízii atď.

Existujú ale aj druhy migrén, ktoré si spôsobujeme sami tým, ako jeme. A ak trpíte bolesťou hlavy, môže ju niektoré jedlo zhoršiť. Tu sú príklady jedál, ktorým by ste sa mali pri migréne vyhnúť:

Kofeín

Možno niektorým ľuďom kofeín od bolesti hlavy pomáha, ale zamyslite sa predtým, než si dáte šálku silnej kávy. Ľudia, ktorí sú na kofeín zvyknutí a potom ho vynechajú, začnú často trpieť bolesťami hlavy.

Ďalším problémom je fakt, že kofeín dehydruje a dehydratácia ako je známa tiež môže viesť k migrénam. Takže, ak chcete znížiť výskyt bolestí hlavy, radšej kofeín obmedzte.

Čokoláda

Čokoláda môže vaše bolesti zhoršiť, pretože obsahuje aminokyselinu tyramín. Aj keď v malých množstvách čokoláda bolesti hlavy nevyvoláva, môže váš stav zhoršiť.

A ak máte naozaj neprekonateľnú chuť, experimentujte, aké množstvo je pre váš organizmus ešte prijateľné.

Studené jedlá

Bolesť hlavy môže tiež vzniknúť kvôli zmrzline či príliš rýchlemu vypití studeného nápoja.

Najpravdepodobnejšie táto situácia nastane, ak je vaše telo zahriate z cvičenia alebo v dôsledku vysokých teplôt v lete. Ak trpíte migrénou, uprednostňujte vždy teplé či aspoň vlažné potraviny.

Príliš zrelé banány

Áno, čítate správne. Aj banány môžu vyvolať bolesti hlavy a migrény, ale iba tie, ktoré sú príliš zrelé a trochu tmavé. Sú totiž bohaté na tyramín, ktorý bolesti hlavy zhoršuje.

Žuvačky

Tiež žuvačky môžu zhoršiť vašu migrénu. Žuvanie môže spôsobiť únavu či bolesti čeľustí, odkiaľ sa neskôr môže bolesť preniesť ďalej.

Alkohol

Alkohol zvyšuje prítok krvi do mozgu a môže tiež viesť k dehydratácii, čo môže viesť k migréne. Ľudia, ktorí trpia migrénami, by mali alkohol úplne obmedziť či aspoň znížiť jeho príjem na minimum.

Tiež siričitany, látky používané ako konzervanty, sú rovnako s migrénami spojené.

Syr

Ďalším spúšťačom migrén je zrejúci syr. Vinníkom opäť môže byť tyramín, ktorý sa tvorí rozkladom proteínov. Čím dlhšie syr starne, tým vyšší obsah tyramínu má. Vyhýbajte sa teda starším syrom, ako je napríklad čedar, niva apod.

Ďalšie tipy:

    • Od bolesti vám môže uľaviť studený obklad, ktorý si priložíte na zadnú stranu krku.
  • Ďalším pomocníkom v boji s bolesťami hlavy je levanduľový éterický olej, ktorý si môžete dať do aromalampy alebo ho inhalovať.
  • Odporúča sa tiež akupresúra: Stlačte a masírujte mäsitú oblasť na ruke medzi palcom a ukazovákom v najvyššom mieste svalu. Prevádzajte po dobu jednej až dvoch minút a opakujte na druhej strane. Nerobte, ak ste tehotná.
  • Nastrúhajte niekoľko strúčikov cesnaku a zabaľte ich do čistej vreckovky. Prenikavá vôňa cesnaku by vám tiež mala uľaviť.

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like