Toto sa stane s vaším telom, keď budete konzumovať pravidelne slaninu. Z týchto zistení spadnete zo stoličky!

Zima bude čo chvíľu za dverami a lekári odporúčajú, aby sme začali venovať pozornosť produktom živočíšnej výroby, ktoré môžeme využiť aj ako prevenciu pred chorobami a boj s infekciami. Jedným z týchto produktov je čerstvá slanina!

Výhody slaniny

Tuk zo slaniny obsahuje veľké množstvo vitamínov A, D, E a karotén. Pomáha udržiavať imunitný systém v plnej funkcii a zlepšuje celkové fungovanie tela, najmä v tomto chladnom období.

O nebezpečenstvách slaniny existuje mnoho legiend, ktoré častokrát vydesí práve ľudí milujúci tento produkt. Dnes sa chopíme tejto problematiky a odhalíme všetky mýty.

1) Tuk spôsobuje tučnotu a obezitu

Nie je to úplne pravda: tuk, ako aj iné produkty, majú negatívny vplyv na ľudský organizmus len v nadmernom množstve. Zdravým ľuďom, ktorí netrpia problémy s tráviacim traktom, pečeňou a pankreasom, bude tento tuk len na prospech. Denná dávka čerstvej slaniny pre zdravého človeka sa pohybuje medzi 10-30g za deň.

2) Slanina – veľmi ťažké jedlo

Opak je pravdou: u zdravých ľudí nespôsobuje zažívacie ťažkosti. Slanina je neuveriteľne prospešná pre organizmus, pretože sa rozpúšťa podľa teploty nášho tela. Nie je vhodná pre ľudí, ktorí trpia problémom s produkciou žlče.

 

 

3) Slanina – tuhá konzistencia

Kto hovorí, že to je zlé? Podkožný tuk má jedinečnú štruktúru, ktorá je bohatá na vzácne kyseliny arachinodové. Táto látka je nevyhnutná pre naše telo, pretože je súčasťou nášho imunitného systému a tiež je potrebná pri metabolizme cholesterolu.

 

4) Obsahuje veľké množstvo cholesterolu

Rovnako ako u iných živočíšnych produktov i slanina obsahuje cholesterol. Jeho množstvo nie je tak enormné, ako by ste si mohli myslieť. V 100g čerstvej slaniny sa nachádza 70-100mg cholesterolu. Pre porovnanie – 100g hovädzích obličiek obsahuje 1126mg cholesterolu.

Lekári už dlho potvrdzujú skutočnosť, že množstvo cholesterolu v krvi a tkanivách nezávisí na tom, koľko slaniny skonzumujete.

Oveľa dôležitejšie je metabolizmus cholesterolu. Telo si musí vziať čo najviac užitočných látok a správne ich spracovať. V tom mu pomôžu kyseliny obsiahnuté v tuku – kyselina linolová a arachidonová.

 

Chlieb + slanina = nebezpečná kombinácia

Tento súzvuk chutí nášmu telu vôbec neškodí. Oba produkty nebudú robiť žiadnu neplechu, za predpokladu, že je človek zdravý. Pre tých, ktorí sa snažia schudnúť, slanina poslúži ako vynikajúci zdroj energie. Slanina so zeleninou je tá najlepšia voľba!

 

You Might Also Like