TOP 27 zásaditých potravín: Bránia rakovine, obezite aj chorobám srdca

Napriek tomu, že vieme, ako nezdravé sú pre nás spracované potraviny, naďalej ostávajú našimi najobľúbenejšími. Nie sú to len spracované potraviny, ale aj jedlá rýchleho očerstvenia, geneticky modifikované potraviny (GMO) a sladkosti, čo významne poškodzujú naše telá.

Povedzme si úprimne, že väčšina populácie má zlé stravovacie návyky. Jedlo spracovávané „rýchlo a jednoducho“, jedlo z fast foodov a geneticky modifikované potraviny nemôžu nášmu telu priniesť žiadny úžitok. Nie je to len o príšerných ingredienciách, ktoré sa všade používajú, ale aj o tom, čo toto jedlo robí s hladinou pH v našom tele.

Ľudské telo má predispozície byť zásadité a ak prijímame veľké množstvo tučného jedla, je vysoká šanca, že ide o príliš kyslé potraviny. TO má za následok, že hodnota pH v krvi sa môže zmeniť z normálnej zásaditej na extrémne kyslú. Výsledkom je oslabená imunita, teda náchylnosť na rôzne choroby.

Zásadité potraviny

Aj keď je vám hodnota Ph v krvi ukradnutá, mali by ste vedieť rozoznať, po akých potravinách sa cítite dobre.

Červená repa

Červená repa je výborným zásaditým jedlom, ktoré má veľmi silné antibakteriálne účinky. Dokonca má schopnosť zbaviť telo voľných radikálov.

Melón

Všetky druhy melónov sú skvelým pomocníkom na prečistenie čriev a s pH 8,5 sú extra zásadité. Vodný melón je navyše bohatý na vlákninu a obsahuje až 92% vody.

Pohánka

Hľadáte náhradu pšenice? Pohánka je tá pravá! Naštartuje váš deň, dodá vám energiu a ochráni vás aj pred pred srdcovými chorobami.

Olivový olej

Tento druh oleja je bohatý na vitamín E a zdravé mastné kyseliny.

Ľanové semienka

Nielen že sú zásadité, ale aj s vysokým obsahom vlákniny a vitamínu E. Pomáhajú poraziť zápal pľúc a pomáhajú odstrániť návaly počas menopauzy.

Iné zásadité potraviny:

Avokádo – Obsahuje zdravé tuky pre srdce

Banány – Zrelé dokážu byť exceletnými potravinami

Bobuľovité ovocie – Je bohaté na antioxidanty

Mrkva – Obsahuje betakarotén a zlepšuje zrak

Cesnak – Dokáže regulovať krvný obeh

Brokolica – Pripravujte ju nad parou a pomôže vám zmenšiť hladinu cholesterolu

Hroznové víno – Bohaté na vitamíny, antioxidanty a navyše znižuje krvný tlak

Ananás – Vhodný na chudnutie

Žerucha – Je ľahko stráviteľná, bohatá na enzýmy, ktoré udržujú telo v rovnováhe

Citrón – Jedna z najzásaditejších potravín, taktiež pomáha pri nádche, kašli a chrípke

Kyslá kapusta – Obohacuje telo o probiotiká

Karfiol – Zdravá náhrada chleba

Grep – Zdroj vitamínu A a C

Morské riasy – Obsahujú železo a odbúravajú prekyslenie

Quinoa – Udržuje zdravé cukry v krvi

Uhorka – vďaka 90% vody udrží vašu pokožku zdravú, sviežu a mladú

Petržlen – Prečistí vám čreva

Špenát – Multivitamín z prírody

Pomaranč – Zatočí s nádchou

Mango – Bojuje sa zanesenými črevami

Papája – Prírodné preháňadlo

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like