Tento prášok má viac antioxidantov ako čučoriedky, viac železa ako špenát a vitamínu A ako mrkva

Existuje zelený prášok, ktorý obsahuje toľko kľúčových antioxidantov, enzýmov, vitamínov a minerálnych látok ako 5 porcií ovocia a zeleniny. Mnohí z vás ho už vyskúšali a nemôžu si ho vynachváliť. Reč je o jednej zo „superpotravín“, ktorú poznali už starí Aztékovia ako úžasný zdroj zdravia, sily a vitality.

Obsahuje veľké množstvo bielkovín a z tohoto dôvodu sa odporúča pre vegetariánov a tých, ktorí jedia málo mäsa. Čo to presne je, odkiaľ táto potravina pochádza a čo s nami v skutočnosti robí?

O tom všetkom vám dnes bližšie povieme v tomto článku.

Čo je spirulina

Spirulina patrí medzi sinice, ale skôr je známa ako modro-zelená riasa. Je právom pomenovaná podľa svojej jasnej farby.

Mnohé z jej pigmentov môžu byť prospešné a biologicky dostupné, vrátane betakaroténu a chlorofylu.

Rovnako ako suchozemské rastliny, aj táto riasa produkuje kyslík pri fotosyntéze a je preplnená množstvom prospešných výživných látok.

Odkiaľ pochádza táto sinica?

Sinice sa môžu nachádzať v takmer každom terestriálne a vodnom biotope – v oceánoch, sladkej vode, vlhkej pôde, dočasne mokrých skalách na púšti, na holých skalách a pôde, dokonca aj na antarktických skalách.

Najkomerčnejšie produkty americkej spiruliny sú zberané z brehov Havaja a Južnej Ameriky. Potom sa predávajú ako granule, prášky, pilulky a vločky, buď samostatne alebo ako ich zmesi.

Spirulina obsahuje takmer 60% bielkovín a predstavuje skvelú alternatívu za kompletný zdroj živočíšnych bielkovín.

Rovnako sa o nej hovorí, že je jedným z mála rastlinných zdrojov obsahujúcich vitamín B12. Je to životne dôležitý vitamín, ktorý väčšine vegatariánom chýba v ich strave.

Je bohatá na zdravé tuky, ako sú kyselina alfa-lipoová ALA (omega 3), kyselina linolová LA (omega 6), kyselina gama-linolénová GLA (pomáha pri zápale) a kyselina dokosahexaenová DHA (primárna zložka mozgu).

1 gram spiruliny obsahuje:

  • o 3100% viac betakaroténu (vitamínu A) ako mrkva
  • o 5500% viac železa ako špenát
  • o 600% viac bielkovín ako tofu
  • o 280% viac antioxidantov ako čučoriedky

Tento prášok má viac antioxidantov ako čučoriedky, viac železa ako špenát a vitamínu A ako mrkva

Spirulina Obsahuje Vitamíny B1 (tiamín), B2 (riboflavín), B3 (nikotínamid), B6 ​​(pyridoxín), B9 (kyselín listová), vitamín C, vitamín D a vitamín E.

Je skvelým zdrojom vápnika, draslíka, chrómu, medi, horčíka, mangánu, fosforu, selénu, sodíka a zinku.

Medzi ďalšie prínosy spiruliny patrí:

  • zmierňuje príznaky alergie
  • posilňuje imunitný systém
  • reguluje vysoký krvný tlak
  • reguluje hladinu cholesterolu
  • chráni pred rakovinou
  • podporuje rast zdravej bakteriálnej flóry v črevách
  • znižuje riziko vzniku šedého zákalu a makulárnej degenerácie súvisiacej s vekom
  • pôsobí protizápalovo a antibakteriálne
  • zvyšuje antivírusovú aktivitu proti HIV, herpes a hepatitíde
  • zvyšuje inzulínovú rezistenciu
  • chráni pred chemoterapiou, ktorá spôsobuje poškodenie pečene

Ako sa spirulina užíva

Najjednoduchší a najrýchlejší spôsob, ako môžete spirulinu užívať, je vo forme granulátu, tabliet alebo pridaním 1/4 lyžičky čistého prášku do svojho smoothie.

Začnite s malým množstvom. Chuť sa vám môže na prvýkrát zdať trochu sladká a nie až tak lahodná.

Spirulina sa tiež predáva ako ochutená a ako balený bielkovinový prášok.

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like