Raňajky, ktoré zabraňujú rakovine hrubého čreva

Raňajky sú základ dňa. Je však dôležité to, čo raňajkujeme. Sladké, tučné či iné nezdravé raňajky môžu telu skôr ublížiť.

Tuky sa hromadia v tele, priberáte na váhe ak tomu sa objavujú ďalšie a ďalšie zdravotné komplikácie.

Prečítajte si štyri dôvody, prečo by sa vo vašom jedálničku mali objavovať ovsené raňajky.

1. Pocit sýtosti

Ovsené pokrmy obsahujú vlákninu, ktorá vám pomôže zahnať pocit hladu. Vydržíte tak až do ďalšieho jedla a nebudete mať za chvíľu hlad. Vláknina podporuje navyše trávenie a je ideálna pre tých, ktorí chcú aj schudnúť.

2. Znižuje hladinu cholesterolu

Vláknina sa viaže k tukom a v konečnom dôsledku znižuje zlý cholesterol.

3. Reguluje krvný tlak

Ovsené vločky sú zo všetkých potravín znižujúcich krvný tlak, tou najlepšou voľbou. Sú bohaté na rastlinnú vlákninu a pravidelnou konzumáciou zvládnu znížiť krvný tlak až o 30%.

4. Prevencia rakoviny

Celozrnné potraviny znižujú riziko rakoviny hrubého čreva, čo preukazuje mnoho štúdií. Ovsené vločky sú tiež dobrou prevenciou rakoviny prsníka, vaječníkov a prostaty.

Ovsená kaša s banánom a škoricou

Ingrediencie :

  • 1 šálka ovsených vločiek
  • 1 banán strednej veľkosti
  • 1 lyžica medu
  • 1 hrnček mlieka
  • 1 lyžička škorice
  • hrsť nasekaných vlašských orechov

Príprava:

Ovsené vločky namočte v mlieku a nechajte pôsobiť približne 10 – 20 minút. Medzitým nakrájajte banán na menšie kúsky a nasekajte orechy. K vločkám pridajte med, premiešajte a vložte pripravené banány a orechy. Na záver posypte trochu škorice, spojte dohromady a raňajkách máte pripravenú, stačí jej len zjesť.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like