Prvá pomoc pri opuchnutých nohách: Tu je 5 najúčinnejších cvikov, ktoré sme osobne otestovali!

Práca v kancelárii, dlhodobé sedenie, málo pohybu. V tejto situácii sa nachádza nejeden z nás a najviac kvôli tomu trpia naše nohy. Práve im je potrebné venovať dostatočnú pozornosť! Podporujú náš organizmus, v ktorom je všetko prepojené a vďaka cvičeniu im dodávate nielen pevnosť a lepší krvný tlak, ale zbavíte sa aj bolesti chrbta či krku.

Tu je 5 najúčinnejších cvikov, ktoré sme osobne otestovali – nezaberú vám veľa času a skutočne pomáhajú!

1) Rozcvička prstov

Stojte rovno, ohnite prsty nôh a položte ich na podlahu. Zostaňte v tejto pozícii 3 sekundy a postup opakujte 10x. Zlepšíte si krvný obeh v nohách a zabudnete na necitlivosť.

2) Chôdza po špičkách

Prechádzajte sa po špičkách. Vykonávajte tento pohyb s trvaním 20 sekúnd s 30 sekundovými prestávkami. Zosilníte tak väzy a svaly na nohách.

3) Krúživé pohyby

Na tento cvik budete potrebovať podložku. Položte si ju na zem a ľahnite si na chrbát. Zdvihnite a vyrovnajte jednu nohu, začnite chodidlom robiť krúživé pohyby v smere hodinových ručičiek. Pohyb vykonávajte po dobu 10 sekúnd. To isté urobte aj s kolenným kĺbom a potom otáčajte celú nohu, nezabúdajte na to, že špička by mala byť po celý čas vyrovnaná. Cvičením zlepšíte pohyb bedrových a kolenných kĺbov a zabránite v nich ukladanie soli.

4) Cvičenie s ceruzkou

Vezmite ceruzku z podlahy pomocou prstov – mali by ste tvoriť pravý uhol. Držte ju v tejto polohe po dobu 10 sekúnd. Opakujte pohyb päťkrát s každou nohou. Ceruzka v tomto prípade pomáha upozorniť na výkonu činnosti a udržiavanie rovnováhy, čím sa zvyšuje účinnosť cvičenia.

5) Cvik s tenisovou loptičkou

Takýto pohyb môžete robiť pri sedení, pri práci alebo čítaní knihy. Položte si chodidlo na tenisovú loptičku a kotúľajte ju s jemným stláčaním chodidla po dobu 5 minút. To isté urobte aj s druhou nohou. Vynikajúca masáž nôh, ktorá uvoľní napätie v celom tele.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like