Potraviny s vysokým obsahom bielkovín a nízkym obsahom sacharidov

Ak si zostavujete diétny plán, nezabudnite do neho zahrnúť potraviny s vysokým obsahom bielkovín a nízkym obsahom cukrov.

Prinášame zoznam niektorých z nich.

Mäso

Všetci milovníci mäsa jasajú. Medzi ideálne druhy mäsa patria predovšetkým  kuracie prsia, jahňacie mäso, steak, teľacie, bravčová sviečková, krevety, krabie mäso, tuniak alebo losos.

Orechy a semená

Orechy a rôzne druhy semienok obsahujú veľké množstvo proteínov a sú ideálne pre každodennú desiatu. Sú to predovšetkým  mandle, vlašské orechy, pistácie, tekvicové, ľanové a slnečnicové semienka . Samozrejme v prírodnej forme.

Mliečne výrobky

Do tejto skupiny patria predovšetkým syry, jogurty a tvaroh. Jogurt  je skvelým diétnym doplnkom, ktorý zároveň podporuje správnu funkciu zažívania. Syry sú kvalitným zdrojom vápnika.

ďalšie potraviny

Do jedálnička môžete zaradiť aj ďalšie potraviny bohaté na bielkoviny. Sú to napríklad  tofu, quinoa, fazuľa, hrach, arašidové maslo alebo varené vajcia . Tieto potraviny tiež majú nízky obsah sacharidov

Prečo jesť potraviny s vysokým obsahom bielkovín?

  • Pomáhajú pri redukčnej diéte
  • Pomáhajú obmedziť vznik a rast rakovinových buniek
  • Znižujú pocit hladu
  • Môžu znížiť riziko zhoršenia kognitívnych funkcií u starších osôb

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like