Po prečítaní tohoto článku som úplne zmenila názor na spánok počas dňa

 

Vačšina z nás si zvykla spať v noci, aby cez deň mohli fungovať v bežnom živote. Existuje názor, že ak si človek zdriemne počas dňa, je buď lenivý, alebo nemá nič iné na práci. Fyziológovia však došli k záveru, že by ste nemali spať raz, ale minimálne dvakrát denne.

Povieme vám, čo je na zdriemnutí užitočné a koľko času by sme mu mali venovať. Vaše telo vám za to poďakuje!

 Vedci na celom svete uskutočnili množstvo experimentov pri štúdií ľudského spánku a prišli k zaujímavému záveru. Najvhodnejšie pre zdravie a správny režim fungovania je 2-hodinový spánok uprostred dňa a kratší 4-hodinový spánok v noci. Je zrejmé, že pri našom hektickom životnom štýle je ťažké vyčleniť si 2 hodiny počas dňa na spánok. Preto je vhodnejší 6-8 hodinový nočný spánok a 15-60 minútový spánok počas dňa.

 

V niektorých krajinách je zvykom vydeliť si uprostred pracovnej doby 20 minút s cieľom umožniť pracovníkom zdriemnuť si. Táto metóda zvýši produktivitu, pretože krátky oddych je užitočný aj pre náš organizmus.

 Výhody denného spánku
  1. Denný spánok vám môže zlepšiť náladu na celý deň. Zvýši sa množstvo serotonínu v tele, ktorý je zodpovedný za pocit šťastia. To vám umožní cítiť sa pokojnejšie a sebaistejšie.

 

 

  1. Je dokázané, že spánok počas dňa zvyšuje vašu schopnosť riadiť prichádzajúce informácie. Ak máte rušný deň a stojíte pred dôležitými rozhodnutiami, je lepšie si zdriemnuť, aby ste vedeli lepšie analyzovať situácie.
  1. Účinok 40-minútového popoludňajšieho spánku sa dá porovnať s konzumáciou 200 mg kofeínu. Okrem toho, že vás spánok povzbudí, maximalizujete svoju obozretnosť.

  1. Je známe, že Leonardo da Vinci si mohol párkrát počas dňa zdriemnuť a minimalizoval nočný spánok. Týmto spôsobom sa dá dospieť k záveru, že dramaticky zvýšil aj svoju kreativitu. Oddýchnutý človek je produktívny človek!
  1. Dobrý odpočinok prispieva aj k zlepšeniu pamäti. Ak si zdriemnete počas pracovného dňa, bude si lepšie pamätať dôležité informácie.
  2. Zdriemnutie v priebehu dňa zvýši vaše vnímanie do takej miery, ako by to bolo po bežnom nočnom spánku.
  1. Denný spánok vás chráni pred stresom. Umožní telu aktivovať rastové hormóny a výrazne zníži hladinu kortizolu – hormón spojený s úzkosťou, priberaním a cukrovkou.

 

You Might Also Like