Neignorujte tieto signály, ktorá Vám dáva vaše telo. Volá totiž o pomoc!

Ľudské telo je perfektný mechanizmus, v ktorom simultánne prebiehajú milióny procesov. Vždy, keď je nejaká jeho funkcia ochromená, vyšle nám o tom telo svoj signál. Napriek tomu často týmto signálom nevenujeme náležitú pozornosť a problém neodstránime včas.

Je preto dôležité také signály vedieť správne interpretovať a predísť tak ďalším, ešte vážnejším zdravotným komplikáciám.

Pozrite sa na niektoré z najdôležitejších signálov tela, ktoré nesmiete ignorovať:

Zlý spánok, podráždenosť, kŕče v lýtkach

Tieto signály ukazujú, že máte zrejme nedostatok horčíka a draslíka.

Medzi potraviny bohaté na horčík patria všetky druhy orieškov a semená ako sú ľanové, slnečnicové alebo mandle.

Pre zvýšenie úrovne draslíka v tele je potrebné pravidelne konzumovať listovú zeleninu, napríklad kel, špenát či mangold.

Oba tieto minerály nájdete tiež vo slivkách, marhuliach a červenej repe.

Žiadostivosť po slanom jedle

Ide o častý príznak nejakého zápalu alebo infekcie v tele.

Najčastejšie ide o problém v pohlavných orgánoch.

Suchá pokožka

Suchá pokožka je signálom, že vášmu telu chýba vitamín E. Mali by ste preto zvýšiť príjem rastlinných olejov ako je olivový, tekvicový, prípadne olej z pšeničných klíčkov.

Dobrým zdrojom vitamínu E sú aj slnečnicové semienka, lieskové orechy, mandle, avokádo či brokolica.

Túžba po sladkom

Pokiaľ máte zvýšenú túžbu po sladkostiach, môžete trpieť nervovým vyčerpaním. Budete potrebovať glukózu na doplnenie energie.

Najlepšími formami, ktorými ju telu dodať, je konzumácia kvalitných cukrov ako med alebo tmavá čokoláda.

Krvácajúce ďasná

Krvácajúce ďasná znamenajú, že vám chýba vitamín C.

Vtedy je vhodné piť veľa bylinkových čajov (na potlačenie zápalov) ak tomu konzumovať veľa ovocia, zeleniny a zvlášť cesnaku.

Žiadostivost po surových potravinách

Ide o príznak problému s pečeňou alebo gastritídy.

Surové potraviny zvyknú upokojovať podráždené výstelky tráviaceho systému, najmä žalúdka a tiež znižujú kŕče.

Suchá pokožka na lakťoch

Ide o zjavný nedostatok vitamínov A a C.

Mali by ste konzumovať viac ovocia a zeleniny, zvlášť pomarančov, mrkvy, marhúľ a tekvice.

Chuť na morské plody

V tomto prípade vášmu telu zrejme chýba jód.

Doplníte buď morskými živočíchmi (ryby, krevety a podobne), alebo užívajte sušenú morskú riasu kelp.

Zvýšená túžba po kyslom jedle

Tento príznak naznačuje, že vaše telo potrebuje kyseliny na podporu činnosti žlčníka a pečene.

Preto jedzte viac potravín ako sú brusnice alebo citróny.

Lámavé nechty a vlasy

Krehké nechty a vlasy naznačujú, že vám chýba vápnik a vitamíny skupiny B.

Zakomponujte do stravy viac kvasených mliečnych výrobkov (jogurt, kefír), strukoviny, zemiaky, celozrnné pečivo a pšeničné klíčky.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like