Nechápala, prečo nemôže zaspať, má neustále zlú náladu a bolí ju hlava. Keď jej lekár odporučil TOTO, všetky príznaky zmizli.

Občas zabúdame, že naše zdravie a nálada záleží od vyváženej stravy. Ak ju zanedbávame, môžeme mať vážne problémy, zvlášť keď trpíme nedostatkom horčíka … práve on posilňuje naše srdce a zabezpečuje správne fungovanie nervovej sústavy.

Bohatým zdrojom horčíka sú mandle a množstvo ďalších orechov, tiež strukoviny, horká čokoláda, banány alebo špenát. Nie je nutná návšteva lekárne.

TOTO SÚ PRÍZNAKY NEDOSTATKU HORČÍKA:

1. Svalové kŕče -Pri nedostatku horčíka začínajú svaly protestovať a dochádza k bolestivým kŕčom.

2. Zápcha-Horčík tiež zabezpečuje správne fungovanie čriev. Ak je ho v tele príliš málo, naše črevá sú „lenivá“.

3. Migréna -Ďalší príznak nedostatku horčíka. Podľa výskumov horčík účinne potláča aj tú najsilnejšiu bolesť.

4. Astma- Je dokázané, že problémy s dýchaním sú vďaka horčíka menšie.

5. Vysoký krvný tlak -Veľmi nebezpečný stav, ktorý môže viesť k infarktu! Je dôležité dopriať si horčík, draslík a vápnik každý deň.

6. Nedostatok vápnika -Bez horčíka náš organizmus nedokáže dostatočne prijímať vápnik. Jedna vec súvisí s druhou!

7. Neustupujúca chuť na sladké -Ak máte neustále chuť na sladké a nikdy nemáte dosť, je možné, že vám chýba horčík. Odporúčame vám vyskúšať horkú čokoládu – je bohatým zdrojom horčíka a obsahuje málo kalórií.

8. Nervozita -Horčík zabezpečuje správne fungovanie nervového systému a ak je ho málo, cítime nepokoj a strach.

9. Depresia -Je dokázané, že osoby po 65. roku života, ktoré trpia nedostatkom horčíka sú až o 22% viac náchylné na depresiu.

10. Nespavosť a neprestávajúca únava-  Nespavosť, neustála únava, boľavé svaly – to je príznakom nízkej hladiny horčíka!

Pamätajte, že horčík je pre naše zdravie priam nevyhnutný!

PRÍRODNÉ ZDROJE HORČÍKA:

Horčík je najlepšie prijímať v strave. Existuje množstvo prírodných zdrojov horčíka a väčšina z nich patrí k najzdravším potravinám pre náš organizmus celkovo. Veľké množstvo horčíka je zastúpené v zelenej listovej zelenine ako je špenát, kel či mangold. Dostatok magnézia môžete získať i z rôznych druhov orechov a semienok ako sú mandle, vlašské orechy, kešu, para orechy, tekvicové semienka, slnečnicové semienka či sezamové semienka. Z ovocia sa horčík nachádza najmä v avokáde, vo figách či v datliach. Do stravy ďalej zaraďte rôzne druhy fazule, cesnak, sójové bôby, tofu, pšeničné otruby či klíčky. Magnézium však môžete čerpať i z vody. I na našom trhu existujú minerálne vody, ktoré majú vyšší obsah horčíka. Magnézium si môžete doplniť i prostredníctvom výživových doplnkov. Vhodné sú najmä výživové doplnky, ktoré obsahujú okrem horčíka i vitamín D, vápnik a vitamín K2. Tieto látky sa v organizme významne doplňujú a zabezpečujú, že bunky robia svoju prácu lepšie.

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like