Nebudete veriť čo sa stane s vašim telom keď zjete denne 3 vajcia

Viete, čo sa stane s vašim telom, ak denne skonzumujete tri vajíčka? Je jedno, či budú uvarené natvrdo, vo forme volského oka či namäkko. Pre svoje telo získate toľko benefitov, ako zo žiadneho iného jedla. 

Vajcia sú bohatým zdrojom bielkovín a viacerých esenciálnych živín. Objavujú sa dôkazy, že konzumácia vajec patrí ku kvalitnej strave a prispieva k lepšiemu pocitu nasýtenia po jedle, pričom sa dáva do súvislosti aj s lepšou reguláciou telesnej hmotnosti.

Zlepšenie videnia, redukcia hmotnosti, silnejšie zuby a kosti. To je len začiatok zoznamu, ktorý vám zaručí denná konzumácia vajec. Ak ich zahrniete do svojich raňajok, prípade obeda, získate imunitu a choroby vás začnú obchádzať.

Cholesterol

Časté diskusie o výhodách a rizikách konzumácie vajec sa točia najmä o cholesterole. Avšak jedno vajce obsahuje iba približne 180mg lipidov, zatiaľ čo pečeň produkuje asi 1000-2000mg cholesterolu denne. Vajcia môžu naozaj nahradiť škodlivý cholesterol tým zdravým. Nebojte sa cholesterolu, jedzte vajcia a budete zdraví.

 

Posilnenie kostí a zubov

Štruktúra vajec obsahuje vitamín D, ktorý je nevyhnutný pre vstrebávanie vápnika a udržiavanie zdravých zubov a kostí. Vaječný žĺtok je jednou z mála potravín, ktoré sú prírodným a plnohodnotným zdrojom tohto vitamínu.

Energetická hodnota

Odborníci na výživu odporúčajú dennú konzumáciu vajec a vedia prečo. Okrem toho, že vajcia sú jednou z hlavných potravinových zložiek pri chudnutí, ich nesporný prínos je aj v energetickej hodnote. Živiny a aminokyseliny podporujú dôležité životné funkcie. Nezanedbateľné dávky vajíčok sú predovšetkým pre ľudí, ktorí sú v produktívnom veku a navyše väčšiu časť dňa sú na nohách.

Zásobáreň vitamínov a minerálov

Konzumácia vajec obohacuje ľudské telo o množstvo vitamínov a minerálov, ktoré sú v týchto produktoch mimoriadne koncentrované. Ide o vitamíny A, D, E, B3, B6, B12. Rovnako tak obsahuje minerály a stopové prvky jódu, zinku, vápnika, horčíka, železa, selénu a fosforu.

Elegantná postava

Vajcia majú nízku kalorickú hodnotu. Vysokokvalitné bielkoviny získané z vajec umožňujú dlhší pocit sýtosti, a tak zabraňujú nevedomému prejedaniu.

Vynikajúce raňajky

Podľa výskumov American College of Nutrition a International Journal od Obesity môže konzumácia troch vajec denne znížiť spotrebu zbytočných výrobkov, ktoré ľudia denne konzumujú a ich telu nič nedodávajú. Miešané vajíčka na raňajky urýchľujú chudnutie a zároveň udržujú energiu v lete na optimálnej úrovni. Takéto raňajky budú nielen chutné, ale aj uspokojujúce.

Zdravé oči

Žĺtky obsahujú veľké množstvo luteínu a zeaxanthinu, ktoré sú nevyhnutné pre udržanie normálneho videla, ale prispievajú aj pri liečbe a prevenciu šedého zákalu. Vajcia sú tiež bohaté na vitamín A, ktorého nedostatok spôsobuje farbosleposť.

Bielky

Bielky sú predovšetkým prirodzeným zdrojom bielkovín. A to až takým bohatým, aký v žiadnej inej potravine nezískate. Proteín je určený na chudnutie, tvorbu svalovej hmoty a kontrolu krvného tlaku. Pre zaujímavosť, jedno veľké vajce obsahuje až 6 gramov bielkovín. Porcia troch vajec zabezpečí ekvivalentnú hodnotu bielkovín skonzumovaných v mäse.

Srdce a tehotenstvo

Vajíčka sa odporúčajú jesť aj gravidným ženám, pretože obsah kyseliny listovej prispieva k normálnemu zdravému vývinu plodu. Takisto sa vajcia odporúčajú jesť ľuďom, ktorí majú problémy so srdiečkom. Najnovšie štúdie dokazujú, že vajcia vo veľkej miere pomáhajú zbaviť sa kardiovaskulárnych ochorení.

No uznajte, nestoja tie tri vajíčka denne za to?

zdroj: takprosto.cc

You Might Also Like