Moje problémy so spánkom nevyriešil žiaden lekár. Potom som skúsila tieto joga cvičenia a spím ako v bavlnke

Existuje mnoho spôsobov, ako zaspať, keď trpíte nespavosťou. Teraz sa dozviete o tom najlepšom spôsobe. Tieto relaxačné pózy vám nastavia spánok a upravia dýchanie. Aktivujú parasympatický nervový systém, pomáhajú proti stresu a spôsobujú relaxáciu.

Týchto 6 póz je vhodných pre každého, dokonca aj pre tých, ktorí nikdy necvičili jogu. Všetko čo budete potrebovať – je vankúš. Pripravení? Pohodlne sa uložte na posteľ. Pred samotným cvičením urobte 10 hlbokých nádychov a výdychov.

Pózy jogy pre zlepšenie spánku

  1. Nohy pod širokým uhlom (Upavistha Konasana)

Sadnite si a nohy rozkročte naširoko, pred seba položte vodorovne vankúš a položte naň prednú časť hrude. Nadýchnite sa, narovnajte svoje tela tak, ako je to len možné. Vydýchnite si a pomaly sa uložte na vankúš, pričom ruku ťaháte pred seba. Ležiac v tejto polohe, urobte 10 nádychov a výdychov.

  1. Ľah na bruchu  (Salabhasana)

Ľahnite si bruchom na vankúš, podporte nohy a bedrá. Pozerajúc dole, vyťahujte dohora zadnú časť šije. Medzitým spojte prsty za chrbtom a ťahajte do úrovne pásu. Zhlboka sa nadýchnite, dvíhajte ruky k stropu, vystierajúc nohy pozdĺž matracu. Niekoľkokrát zopakujte.

Potom vdýchnite znovu, dvíhajte hrudník a hlavu, pričom sa stále budete pozerať dole. Vykonajte 10 takýchto cvičení. Po tomto cvičení uvoľnite prsty, položte ich na vankúš a relaxujte.

  1. Nohy hore k stene  (Viparita Karani)

Ľahnite si na vankúš chrbtom k stene. Zdvihnite nohy k stropu tak, že päta a kolená sú na rovnakej úrovni. Ruky sú pozdĺž tela, dlaňami nahor, takže budete mať zníženie energie, ktorá prichádza do nášho tela s dychom.

Táto poloha je ideálna pre niekoho, kto trávi veľa času na nohách. Cirkulácia krvi sa zlepší. Hlavná vec – hlboko dýchať. Zostaňte v tejto pozícii po dobu 2-3 minút. Ak chcete získať z tejto polohy, pomaly pokrčte kolená a presuňte ich na jednu stranu. Toto je možno najužitočnejšie cvičenie, pri ktorom budete okamžite cítiť výsledok!

  1. Chodidlá spolu (Supta Baddha Konasana)

Znovu si ľahnite chrbtom na vankúš, spojte chodidlá tak, aby vaše kolená šli iným smerom. Ruky natiahnite pozdĺž tela. Zostaňte v tejto polohe asi 3 minúty. Nezabudnite zhlboka dýchať.

  1. Rotácia na chrbte  (Jathara Parivartanasana)

Pokračujte ležaním na chrbte, spojte kolená a prichyťte ich rukami. Znovu ťahajte ruky dole a pomaly nakláňajte nohy ohnuté v kolenách z jednej strany na druhú. V tomto prípade sa zdá, že dych sa zmení do vlny, a všetka energia prechádza chrbticu. pobudnite na jednej strane po dobu 1 minúty, potom zmeňte stranu.

  1. Póza mŕtvoly (Savasana)

Posledná póza pred tým ako zaspíte bezstarostným spánkom. Ľahnite si na vankúš, ľavú ruku položte na srdce a pravú na brucho. Urobte tri hlboké nádychy a výdychy, počítajte do štyroch a potom zastavte dýchania, počítajte do osem a vydýchnite.

Zabezpečili ste si blažený spánok. Len nezabudnite odstrániť vankúš spod chrbta.

Teraz sa vaše telo naplnilo upokojujúcou energiou, srdce ticho bije, stabilne dýchate a myšlienka nanespavosť vás už nebude strašiť.

Každý z nás pocítil toto. Páčila sa vám táto metóda? Povedzte o nej vašim priateľom, nech aj oni majú bezstarostný spánok.

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

 

You Might Also Like