Moja prababička sa riadila týmito radami a dožila sa takmer 100 rokov. Pozrite sa na 15 vecí, ktoré dodržiavala

Snáď každý by chcel byť po celý život zdravý a byť na svete sto rokov. V tejto dobe však vidíme toľko hrozieb a negatív, ktoré nás utvrdzujú v tom, že to nie je možné. My sme si pre vás našli pätnásť užitočných rád, ktoré vám v dlhovekosti nesmierne pomôžu.

Ako sa dožiť 100 rokov?

Čítajte noviny hore nohami

A to nie je vtip. Čítaním hore nohami vystavíte váš mozog stresu, ktorý napomáha obnoviť zničené bunky.

Jedzte červenú zeleninu a ovocie

Málokto vie, že paprika rovnako ako pomaranč obsahuje vitamín C. Červená repa je zase bohatá na dusičnany, ktoré rozširujú cievy a sú zdrojom lykopénu (rastlinného antioxidantu). Paradajky nám poskytujú prevenciu proti rakovine a kardiovaskulárnym ochoreniam.

Rýchly beh

Pri rýchlom behu sa znižuje riziko kardiovaskulárnych chorôb až o 30%. Ak nemáte behanie v obľube, môžete vyskúšať aj jazdu na bicykli, je rovnako účinná ako rýchly beh.

Buďte opatrní pri používaní verejných toaliet

Myslite na to, že po každej návšteve verejných toaliet si musíte dôkladne umyť ruky. Zbavíte sa tak rôznych baktérií, ktoré môžu spôsobiť vážne ochorenie a zároveň oslabiť imunitný systém.

Jedzte banány

Pri jedení banánov sa nám znižuje krvný tlak. Vyšší obsah draslíka v tomto ovocí zasa pomáha neutralizovať škodlivé účinky nadmernej soli v strave.

Drepy

Toto jednoduché cvičenie pomáha posilňovať svaly, ktoré v budúcnosti, najmä u starších ľudí pomáha predchádzať pádom.

Pite aspoň jednu šálku čaju denne

Čaj znižuje hladinu stresových hormónov v krvi a zvyšuje šance na prežitie v prípade infarktu až o 28%. Čaj totiž obsahuje veľa antioxidantov a pomáha posilňovať cievy.

Spite o hodinu dlhšie

Spánok hoci len o hodinu dlhšie pomáha pri normalizácii krvného tlaku. Predĺžený spánok je ale tiež skvelým trikom ako sa vysporiadať so stresom.

Jedzte jogurty

Nápoje a jedlá, ktoré obsahujú probiotiká, majú pozitívny vplyv na tráviaci trakt.

Používajte dentálnu niť

Pomáha zbaviť sa baktérií, ktoré spôsobujú zubný kaz. Táto procedúra vás zároveň chráni pred vznikom srdcovo-cievnych ochorení, cukrovky a demencie.

Dýchanie slamkou

Vyskúšajte tento trik: nadýchnite sa nosom a vydýchnite slamkou. Robte to každý deň, zlepší sa tak funkcia pľúc, zníži sa srdcová frekvencia a zároveň aj krvný tlak.

Udržujte váš dom čistý

Ľudia, ktorí svoj dom pravidelne upratujú, majú vyššiu hladinu serotonínu (hormón šťastia). Podľa poradia to má pozitívny vplyv na dobrý spánok, správnu výživu a ako výsledok, dlhšiu životnosť.

Jedzte slaninu miesto salámy

Môže to znieť veľmi divne, ale faktom je, že slanina obsahuje menej kalórií ako saláma. Jedenie slaniny môže zabrániť ochoreniu srdca a obezity.

Choďte každý deň na prechádzku

Prechádzky majú pozitívny vplyv na funkciu mozgu. Prechádzkami však predchádzate aj vzniku demencie.

Jedzte menšie porcie

Experimenty na hlodavcoch ukázali, že tie ktoré dostali iba 30% z porcie jedla, žili dvakrát dlhšie.

 

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like