Mocný elixír na nervy, stres a úzkosť: Je omnoho účinnější než lieky

Stavy úzkosti a nervovej nepohody z času na čas prídu na každého z nás. Nemusí to byť však pretrvávajúci problém, pretože existuje mnoho prírodných prostriedkov na upokojenie.

Poďme sa teda pozrieť trošku bližšie na to, ako náš nervový systém reaguje na stavy úzkosti a tiež na možnosti liečby, ktoré ponúkajú doma dostupné látky. Stavy nervovej nepohody sa na nás môžu prejavovať rôzne.

Tu je pár najčastejších príznakov:

  • búšenie srdca
  • pocity náhleho ohrozenia
  • neschopnosť koncentrácie
  • svalová stuhnutosť
  • sucho v ústach
  • potenie
  • zle od žalúdka, pocity chvenie v žalúdku

Mocný elixír proti úzkosti

Citrón a med sú známe svojimi upokojujúcimi a relaxačnými účinkami. Isté látky v mede majú na nervy utišujúci vplyv, ktorý sa výraznejšie prejavuje pri jeho konzumácii vo väčšom množstve.

Ingrediencie

  • 2 čajové lyžičky čerstvej citrónovej šťavy
  • 1 až 2 čajové lyžičky práškového zázvoru. Začať môžete s 1 lyžičkou, a ak zvládnete silu elixíru, môžete pridať druhú (zázvor kúpite ako korenie v každých potravinách za pár korún)
  • 1 čajová lyžičku medu

Príprava

Pridajte všetky ingrediencie do misky a dobre premiešajte. Užívajte 3 krát denne.

Ďalšie bylinky na úzkosť

V prípade záujmu môžete vyskúšať aj niektoré z ďalších byliniek s dobrými účinky na nervový systém.

Levanduľa –  Jedna všestranne zameraná, randomizovaná štúdia z roku 2010 porovnávala levanduľový olej s liekom proti úzkosti lorazepamolu. Zistila, že obe látky boli efektívne proti všeobecnej aj pretrvávajúcej úzkosti. Výhodou levanduľe je, že nemá sedatívne vedľajšie účinky.

Dávkovanie: Užívajte 80 mg doplnku levandule na deň, prípadne užívajte olej v rámci aromaterapie.

Medovka – Výskum publikovaný v roku 2004 aplikoval jeho účastníkom extrakt z medovky (buď 300 alebo 600 mg), respektíve placebo. Následne hodnotil ich náladu po 1 hodine.

Vyššia dávka mala za následok zníženie stresu, zlepšenie duševnej pohody a zvýšenie pozornosti. Dokonca aj nižšia dávka pomohla účastníkom štúdie vypracovať viac matematických úloh v kratšom čase.

Dávkovanie: Užívajte 300 až 500 mg extraktu medovky 3 krát denne. Prípadne 60 kvapiek denne alebo štvrtinu až celú čajovú lyžičku sušenej byliny medovky v horúcej vode v podobe čaju 4 krát denne.

L-theanin –  Toto nie je priamo bylinka, ale vo vode rozpustná aminokyselina. Má však za sebou tak dobré výsledky výskumu, že sme ju sem museli uviesť.

Nachádza sa prevažne v zelenom a čiernom čaji a dá sa zohnať aj ako doplnok výživy. Štúdie zistili, že má priamy účinok na mozog, pomáha znižovať stres a úzkosť bez toho spôsobovala malátnosť či ospalosť.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like