Lekári odkazujú rodičom: Nedávajte svojim deťom párky! Tu sú dôvody

Správny rodičia, chcú pre svoje dieťa to najlepšie, chcú ich mať zdravé a šťastné. No niekedy si neuvedomujú dôsledky svojich činov, ktoré považujú za normálne vec.

Mnoho Američanov sa nezdravo stravuje a neuvedomuje si následky a zlé stravovacie návyky, ktoré odovzdávajú budúcim generáciám.

Najobľúbenejšie jedlo je pre nich Hot Dog – je dokázané, že ho vedia skonzumovať viackrát za týždeň.Epidemiológovia zistili, že deti, ktoré zjedia viac ako 12 párkov v rožku za mesiac, majú 9-krát vyššie riziko vzniku leukémie a to nie je všetko!

V inej štúdii boli deti, ktoré jedli párky v rožku viackrát týždenne, vystavené väčšiemu riziku rakoviny mozgu.
Štúdia skúmala vzťah medzi potravinami a rizikom leukémie u detí od narodenia do veku 10tich rokov v Los Angeles v rokoch 1980 až 1987.

Výskumníci Surusua a Savitz študovali prípad rakoviny u detí v Denveri a zistili, že deti narodené matkám, ktoré konzumovali párky v rožku raz alebo viackrát týždenne počas tehotenstva, mali približne dvojnásobné riziko vzniku mozgových nádorov. Celé to spôsobujú dusičnany obsiahnuté v párkoch, ktoré sú príčinou týchto zdravotných problémov.

Spracované červené mäso bežne obsahuje sodík, dusičnany, fosfáty a iné potravinárske prídavné látky. Údené a grilované mäso obsahuje polycyklické aromatické uhľovodíky a toto môže spôsobovať zvýšené riziko zlyhania srdca.

Dusitan a dusičnan nie je rakovinotvorný, ale za určitých podmienok v tele, môže byť zmenený na vedľajšej látku, ktoré sa volá N-nitrozlúčeniny ako je napríklad nitrosamín.

K niektorým konzervovaným mäsám sa pridáva vitamín C, ten udržuje dusičnany stabilný a môže znížiť riziká rakoviny. Nové prípady rakoviny spôsobené dusičnanmi sa každý rok objavujú.

Ako tomu predísť?

1. Jedzte minimálne množstvo mastných a spracovaných výrobkov ako sú párky a klobásy a alebo údené.

2. Poriadne si kontrolujte štítky a vyhnite sa výrobkom, ktoré obsahujú draselné dusičnany.

3. Jedzte biopotraviny. Syntetické dusičnany nie sú povolené ako konzervačné látky v organicky balených potravinách.

4. Musíte vedieť čo pijete! Vyskúšajte sa informovať o pitnej vode, ktorú pije verejnosť.

5. Jedzte stravu s vysokým obsahom antioxidantov. Vitamín C a niektoré ďalšie potraviny môžu znížiť hladinu dusičnanov.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like