Každý deň ma v práci a doma trápila migréna. Potom mi manžel povedal o tomto triku a zrazu je úplne preč

 

Táto nepríjemná choroba sa vyskytuje u každého 5. človeka na tejto planéte. Lekári zistili, že môže vzniknúť v dôsledku dlhodobej únavy, intenzívne mentálne záťaže, stresu, dedičnosti či hormonálnych porúch.

Dokonca aj strava, priamo súvisí so vznikom migrén. Je dokázané, že nedostatok niektorých vitamínov spôsobuje bolesti hlavy až 4x častejšie. Ponúkame vám zoznam toho, čo by ste mali konzumovať, aby ste sa tomu ubránili.

 

 

Produkty proti migréne

Kyselina listová a vitamín B12
Telo bez týchto prvkov môže zažívať len bežný stres, podráždenosť a nepozornosť, ale pri dlhšom nedostatku sa môžu vyskytnúť aj vážnejšie následky. Dostatočné množstvo kyseliny listovej nájdete v brokolici, špenáte, špargle, tekvicu, červenej repe a v avokáde. Vitamín B12 sa nachádza napríklad vo vajciach.

 

 

Meď a železo
Nedostatkom týchto prvkov trpia predovšetkým ženy. Majú migrény, depresie a znížený tlak. Na doplnenie medi si do jedálnička pridajte viac fazule, orechov či kozieho syra. Železo sa nachádza v morských riasach, sezamových a slnečnicových semienkach alebo pečeni.

 

 

Vitamín B6
Aby ste bolesť hlavy a nevoľnosť znížili na minimum, uprednostňujte skôr ľahšie jedlá. K tomu vám dopomôže aj príjem vitamínu B6, ktorý je obsiahnutý v obilninách, čerstvej zelenine, pečeni a fazuli.

 

 

Vitamín D

Zistilo sa, že ľudia, ktorí majú v krvi zníženú hladinu vitamínu D sa bolesti hlavy vyskytujú až o 20% častejšie. Jedzte preto ryby, vajcia, fazuľa, mliečne výrobky a doprajte si prechádzku za slnečného počasia.

Správna strava, cvičenie a odpočinok dokáže znížiť frekvenciu a intenzitu bolesti hlavy.

Podeľte sa o tento článok aj s vašimi priateľmi!

 

You Might Also Like