Chcete spravit všetko, čo je vo vašom tele pokazené? Jedzte túto zeleninu!

Existuje jedna extrémne zdravá zelenina s mocnými medicínskymi vlastnosťami, ktorá dokáže priniesť úľavu a vyliečiť mnoho ochorení a zdravotných problémov.

Za svoje účinky vďačí prevažne vysokému obsahu látok známych pod názvom anthokyany, ktoré jej dodávajú typické červené sfarbenie.

Antokyaníny okrem iných vecí majú aj nesmierne silné protirakovinové účinky. Antokyaníny však nie sú jedinými látkami, ktoré robia túto potravinu tak výnimočnú.

Aké ďalšie prospešné látky obsahuje červená repa

V červenej repe nájdeme aj vysoký podiel betaín, ktorý je mocným prírodným protizápalovým prostriedkom zodpovedným za zdravie srdca.

Červená repa ďalej obsahuje aj mnohé dôležité vitamíny, najmä však B1, B2, B12 a C.

Opomenúť by sme nemali ani minerály ako meď, horčík, železo, fosfor a jód.

Čo všetko dokáže  liečiť  červená repa?

  • Červená repa zlepšuje prietok krvi a tým dopomáha k dôkladnejšiemu okysličeniu a výžive orgánov.
  • Taktiež reguluje hladinu cholesterolu, podporuje zdravú funkciu pečene, účinne potláča anémiu a detoxikuje telo.
  • Pomocou Červené repy dokážete dokonca účinne spomaliť proces starnutia a dlhšie si uchovať mladistvý vzhľad.
  • predchádza srdcovým infarktom a mozgovým príhodám.
  • Vysoký podiel antioxidantov, celulózy a pektínu v červenej repe (špeciálny druh vlákniny) podporujú trávenie.
  • Pokiaľ máte nábeh na stukovatenie pečene, červená repa je práve tá potravina, ktorá vás od neho takmer určite ochráni.

Červená repa a výkon

Červená repa vám zaistí nielen extra prísun zdravia, ale aj fyzické sily. Zvyšuje totiž výkon, výdrž a vytrvalosť počas cvičenia.

Z uvedeného dôvodu je táto zelenina extrémne prínosnú potravinou pre atlétov, športovcov či ľudí, ktorí ťažko fyzicky pracujú.

Ako konzumovať cviklu

Červenú repu môžete konzumovať surovú, odšťavenú, uvarenú či pečenú.

Dokonca by ste nemali vyhadzovať ani jej listy, ale uvariť ich a skonzumovať. Sú totiž extrémne bohaté na draslík. V polovici pohára listov ho je cez 600 mg.

Štúdie ukázali, že konzumácia potravín bohatých na draslík a súčasná redukcia sodíka výrazne znižujú riziko ochorenia srdca a mŕtvice až o 21%.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like