Behom niekoľkých týždňov po pôrode som dosiahla tento skvelý výsledok. Tajomstvo spočíva v …

Mamičky po svojom pôrode reagujú na svoj vzhľad každá odlišne. Často sa stáva, že sa im pohľad na seba do zrkadla nepáči, pretože kyprejšie tvary je ťažšie zakryť. Niektoré to riešia aktívnym športom, prísnou diétou, hladovkou či kúpou tabletiek a čajov na chudnutie, ale aj spadnutím do popôrodnej depresie.

Hlavnou chybou počas tohto obdobia sú agresívne kroky voči nášmu telu, ktoré často skončia bez žiaduceho účinku.

Bezpečné chudnutie po pôrode

  1. Trpezlivosť

Proces chudnutia po pôrode je náročný, aj keď u každej ženy je to individuálne. Neverte však nablýskaným časopisom, nepozerajte sa na celebritné mamičky a nekupujte si zázračné “lieky”. Nezáleží na tom, aký úzky pás chcete mať, dôležité je vaše zdravie a samozrejme aj zdravie vášho dieťatka. Čím viac rozumných rozhodnutí, tým rýchlejšie viditeľné výsledky.

 

 

  1. Dojčenie

Doktori tvrdia, že dojčiacim ženám sa darí získať svoju pôvodnú postavu omnoho skôr. Dôvodom je, že počas obdobia kŕmenia sa maternica rýchlejšie zmenšuje a tým pádom sa dostáva do pôvodného stavu.

 

  1. Dbajte o stravu

Počas tehotenstva si neodopriete sladkosti, údené, solené a iné produkty, ktoré vám pridajú kilá navyše. Pokúste sa postupne odstraňovať tieto potraviny z vášho jedálnička. Výživoví poradcovia odporúčajú vzdať sa bohatých mäsových vývarov a polievok, pretože spomaľujú trávenie a tým aj proces redukcie.

Dodržiavanie prísnej diéty bezprostredne po pôrode je veľmi zlým nápadom. V tehotenstve ste prežívali stresové situácie a preto na kompletnú obnovu organizmu a harmónie potrebujete dostatok energie. Jedlo by ste si mali rozdeliť na 4-5 porcií denne. Obohaťte váš organizmus o vitamíny, bielkoviny (chudé mäso, ryby), vápnik (nízkotučný syr 10-17% tuku), železo (morské plody, strukoviny, pečeň, orechy).

Nedostatok týchto minerálov sa objavuje práve po pôrode. Najmä nedostatok železa je zodpovedný za pomalé chudnutie pretože jeho neprítomnosť a nedostatok neumožňuje ani vznik spaľovacích enzýmov.

 

  1. Cvičte

Mamičky často podceňujú silu čerstvého vzduchu. Uvedomte si, že 20 minút aktívnej chôdze vám spáli 150 kcal. Postupom času môžete rýchlosť aj čas zvýšiť, ale prvé mesiace by novopečená mamička nemala praktizovať príliš namáhavé cviky.

Len 4-6 týždňov po pôrode môžete vykonávať ľahké spevňujúce a rysujúce cviky, špeciálne nastavené pre mamičky. Po 4-5 mesiacoch môžete začať s plnohodnotným tréningom: joga, pilates, beh, plávanie a podobne.

 

  1. Poraďte sa s lekárom

S lekárom by ste mali byť v kontakte minimálne po dobu jedného roka. Zdravie žien v tomto období je veľmi zraniteľné a náchylné. 6 mesiacov po pôrode by sa mal urobiť rozbor krvi a hormónov. Počas tohto obdobia by sa už hladiny hormónov mali vrátiť do normálu.

V prípade, že sa vaša váha neznižuje ani po dlhšej dobe, obráťte sa pre radu u výživového poradcu a endokrinológa. Môže ísť o metabolické poruchy alebo poruchy endokrinného systému. Taktiež by ste mali sledovať váš menštruačný cyklus.

 

Nezabudnite článok zdielať so svojimi priatelmi aj na facebooku!

zdroj:takprosto.cc

You Might Also Like