Antioxidantami nabité fialové zemiaky – zdravý, univerzálny sacharid

Ak ste milovníci zemiakov, ale prestali ste ich jesť kvôli ich reputácií o priberanií na váhe pri ich konzumácii, nezúfajte!

Fialové zemiaky patria medzi potraviny velmi bohaté na antioxidanty. Tiež vás hneď zaujmú na prvý pohľad, kvôli svojej fialovej farbe zvnútra i zvonku, čo z nich robí pestré vylepšenie vášho jedla.

Nie je to však len fialovou farbou, prečo by ste mali siahnuť práve po tomto druhu – majú tiež veľa úžasných účinkov, prospešných vášmu zdraviu.

  • prírodné farbivo

Zemiaky, mrkva a všeobecne koreňová zelenina sa používa na tónovanie jedál a je pestovaná najmä pre svoje prírodné farbivo. Ak teda nabudúce budete chcieť zafarbiť polevu alebo piškótový základ, už sa nemusíte spoliehať na chémiou naplnené potravinárske farbivá, ktoré sú spájané so vznikom rakoviny. Stačí použiť jednoduchú, úplne prírodnú alternatívu – fialové zemiaky!

  •  Pomáhajú znižovať a regulovať krvný tlak

Fialové zemiaky majú vplyv na kapiláry a cievy, a sú bohaté na draslík a kyselinu chlorogenovú, ktorá je spájaná so znižovaním krvného tlaku. Zdravotné účinky týchto zemiakov sú podobné účinkom brokolice, špenátu a ružičkového kelu.

  • Môžu pomáhať v prevencii proti krvným zrazeninám

Ako už bolo spomenuté vyššie, fialové zemiaky sú bohaté na kyselinu chlorogenovú, ktorá nielen znižuje krvný tlak, ale aj rozbíja krvné zrazeniny a znemožňujú enzymatickú aktivitu prokoagulačných proteínov a peptidov, čím slúži ako prevencia trombózy.

  • Bohaté na antioxidanty a Fytonutrienty

Možno už ste sa zamýšľali, čo dáva týmto zemiakom ich špecifickú farbu – odpoveď je anthocyanin. A prečo to teraz zmieňujeme? Toto farbivo má totiž antioxidačné účinky a čistí voľné radikály. Bolo používané po stáročia v ľudovej medicíne na liečbu disfunkcie obličiek a vysokého tlaku. Navyše znižuje riziko očných ochorení a infekcií.

  • poskytujú vlákninu

Mnoho ľudí trpí na nedostatok vlákniny, pretože si neuvedomujú, ako veľmi je vlastne dôležitá. Vláknina zaisťuje, že všetko správne a hladko prechádza tráviacim traktom, čím zabraňuje zápcham.

  • Skvelé pre vytrvalostných športovcov

Tieto zemiaky obsahujú vlákninu, ktorá nie je rozpustitelná vo vode. Tento druh je vhodný pre vytrvalostných športovcov, pretože poskytuje veľkú hladinu energie na dlhú dobu.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

Ako sa fialové zemiaky používajú

Fialové zemiaky sú všestranné, môžu však byť ľahko kašovitej, ak sa prevarí. Hoci majú bohatú, výraznú fialovú farbu, ich chuť je pomerne jemnejšia než iných druhov zemiakov.

Kvôli tomu, na rozdiel od Sladké zemiaky, ktoré sú dobré sami o sebe, fialové zemiaky sú väčšinou dochucovanie. Majte na pamäti, že varenie alebo pečenie je lepšia metóda prípravy ako vyprážanie, ktoré zabíja všetky užitočné živiny.

Použite trochu kokosového alebo olivového oleja, so soľou a korením, pre príjemný dodatok ku každému jedlu. Ak sú fialové zemiaky správne pripravené, môžu sa stať skvelým, a hlavne zdravým dodatkom vášho jedálnička.

Patrí medzi zdravú alternatívu k chemicky vyrobeným potravinárskym farbivám, takže už môžete piecť a variť bez výčitiek a ešte sa môžete tešiť mnohým zdravotným benefitom, ako je eliminácia zápalov, krvných zrazenín a zápchy a môžu navyše poskytnú veľkú dávku energie trvajúce po dlhú dobu, čím sú prospešné pre vrcholových športovcov.
Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like