Aká je správna spánková poloha pri týchto 9 zdravotných problémoch

Spánok je životne dôležitý pre každú ľudskú bytosť. Každý človek by mal v priemere denne spať asi 7 až 9 hodín. Za celý život je to dokopy až 25 rokov.

Dôležitý však nie je len samotný spánok , ale aj to, aby ste spali v správnej polohe. Obzvlášť to platí pre prípady, ak vás trápi nejaký zdravotný problém.

Spánkové polohy totiž významne ovplyvňujú mnohé aspekty života, ako sú krvný tlak, infekcie dutín a rôzne iné zdravotné ťažkosti.

Preto je dôležité naučiť sa, ako odpočívať v správnej polohe počas spánku, a nielen zameriavať sa na počet hodín spánku.

Nasledujúcich 9 spánkových polôh vám pomôže zmierniť niektoré zdravotné problémy.

1. Choroba krku

Lekári tvrdia, že pri bolestiach v hrdle by ste mali spať s malým zrolovaným uterákom pod krkom.

Uterák si tiež môžete umiestniť pod poťah na vankúš, aby ste sa cítili viac v bezpečí.

2. Pálenie záhy

Pálenie záhy môže byť občas veľmi nepríjemné. Portál WebMD tvrdia, že ak spíte na ľavej strane, môžete pálenie záhy výrazne zmierniť .

3. Bolesť ramien

Ženský časopis zdravie hovorí, že v prípade bolestí ramien je najlepšie spať na strane, ktorá nie je bolestivá, s trochu ohnutými nohami.

Prípadne môžete zovrieť jeden vankúš k hrudníku a ďalší medzi kolenami.

4. Bolesť pri predmenštruačnom syndróme (PMS)

Ženský časopis zdravie tiež uvádza, že k potlačeniu príznakov predmenštruačného syndrómu ( PMS ) a zabráneniu vyklenutej chrbtice, je vhodné spať s vankúšom pod kolenami.

5. Bolesti hlavy

Ak často trpíte bolesťami hlavy, mali by ste vankúše položiť okolo hlavy, aby ste predišli jej otáčaniu počas noci.

6. Vysoký krvný tlak

Podľa správy, ktorú vypracovala Univerzita Ehime a publikoval portál WebMD, krvný tlak je tiež ovplyvnený polohami pri spánku.

Aby ste ho znížili, odporúča sa spať tvárou dolu.

7. Problémy s dutinami

Vaša pozícia pri spánku výrazne ovplyvňuje infekcie dutín, takže by ste mali spať so zdvihnutou hlavou, aby ste predišli hlienom nahromadených v dutinách.

8. Bolesť chrbta

Ak trpíte bolesťami chrbta, ľahnite si na chrbát s vankúšom pod kolenami a zrolovaným uterákom pod krivkou chrbta.

9. Tráviace problémy

Ak si chcete vyliečiť zažívacie problémy, uprednostnite spanie na ľavej strane, pretože na tejto strane máte umiestnený žalúdok. Gravitácia tak podporí proces trávenia.

Najlepšie je však nechodiť spať s plným žalúdkom. Túto radu použite preto iba ako poslednú záchranu, ak sa vám to nepodarí.

záver

Tieto spiace polohy môžu výrazne zlepšiť vaše zdravie a pomôcť vám vyriešiť vaše problémy.

Samozrejme, nemožno ich vždy dodržať, pretože počas spánku sa človek nevedomky hýbe a polohu mení.

Pomôže však, keď budete v uvedených polohách zaspávať alebo sa do nich vrátite, ak sa v noci zobudíte.

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like