Ak niečo v obchode rozbijete, SPRAVTE TOTO! O TOMTO by mali vedieť všetci tí, čo chodia do obchodu

Existuje mnoho obchodov s úzkymi uličkami, na ktorých sú okrem kozmetiky či sladkostí aj napríklad šálky a taniere. Nešikovnosť alebo úplná náhoda vedia zohrať svoju rolu a problém je na svete.

Nemusíte sa hneď ponáhľať k pokladni zaplatiť škodu, ktorú ste spôsobili. Naučíme vás, čo robiť v takejto situácii.

Zapamätajte si: „Osoba, ktorá spôsobí škodu, bude oslobodená, ak preukáže, že škoda nebola spôsobená jej zavinením.“

 

 

Ak nie sú regály zabezpečené ochrannou lištou a vy omylom rozbijete s nákupným vozíkom víno, nie je to vaša vina, ale obchodníkova. Všetky produkty by mali byť v regáloch stabilne umiestnené a najmä, ak sa jedná o krehké výrobky.

Aj v tejto sfére obchodu platia určité pravidlá a všetko by malo byť umiestnené tak, aby to bolo pohodlné pre zákazníkov. Medzi regály by mala byť vzdialenosť nie menej ako 1,4m.

1,4m do rozlohy 100m2
1,6m na rozlohu od 100 do 150m2
2m pri rozlohe od 150 do 400m2
2,5m na ploche 400m2

Ak sa vám niečo podarí rozbiť v obchode, môže sa pri vás objaviť ochranka, ktorá sa bude správať nepríjemne, možno sa bude vyhrážať alebo vás začne prehľadávať. Takéto činy sú však proti zákonu a ide o zneužitie moci.

Pamätajte si, že za rozbitý tovar musíte
zaplatiť len vtedy, keď bude vaša vina
preukázaná. V opačnom prípade sa nemáte
čoho obávať.

Po nehode si skúste všetko zapísať, ako
sa to stalo. Podľa toho sa ľahšie nájde aj
videozáznam z kamery nachádzajúci sa
v obchode. Môžete spomenúť napríklad
to, že podlaha bola klzká, uličky medzi

regálmi sú úzke alebo výrobky boli
nesprávne zaistené.

Pokiaľ sa ani napriek tomu problém
nevyriešil, môžete sa sťažovať na štátnom
orgáne na ochranu práv spotrebiteľov.

Zdieľajte tento článok s vašimi priateľmi, aby aj oni vedeli, ako sa správať v takejto situácii.

You Might Also Like