Aj nemožné je možné. 5 spôsobov ako celý deň sedieť pri počítači a zostať zdravý.

Každý vie, že organizmus trpí sedavým spôsobom života a ustavičným namáhaním očí pri počítači. Ponúkame vám päť rád, ktoré vám pomôžu trochu uľahčiť svojmu organizmu, najmä potom chrbtu.

1. Nájdite cestu k skráteniu doby, počas ktorej sedíte

Jeden z posledných prieskumov, ktorého výsledky boli publikované v American Journal of preventalu Medicine, ukázal, že asi 3,8 percenta všetkých úmrtí je spojených s dôsledkami sedavého spôsobu života. Ak človek sedí dlhšie ako tri hodiny denne, zvyšuje sa riziko rozvoja mnohých chronických ochorení – od cukrovky až po kŕčové žily. Na základe toho došli vedci k prirodzenému a podloženému záveru: čas v sediacej polohe je potrebné skrátiť zhruba o dve hodiny. Samozrejme, že sú situácie, kedy sa skrátka z pracovného procesu nemôžete len tak vypojiť, ale prejsť sa po práci namiesto jazdy autobusom je vyhovujúci variant.

2. Každú hodinu si doprajte mikro rozcvičku

Doprajete si tak krátky relax a aj iba pár naťahovacích cvikov vám pomôže uvoľniť nielen celé telo, ale aj myseľ.

3. Pracovné miesto musí byť pohodlné

Ak máte prácu, pri ktorej musíte sedieť, musí byť pohodlná stolička, na ktorej sedíte. Predovšetkým musí poskytovať dobrú oporu chrbtu, aby ste sa vyhli problémom s krčnou chrbticou. Je to základ pohodlnej práce a záruka uchovania zdravia. Odborníci z medzinárodne uznávanej prestížnej americkej kliniky Mayo v Minnesote prišli s niekoľkými odporúčaniami ohľadom vytvorenie ergonomického pracovného miesta:

• Stoličku umiestnite uprostred pracovného miesta, tak, aby bola naproti monitora počítača.

• Uhol sklonu operadla by mal byť o niečo väčší ako 90 stupňov, aby ste mohli uvoľniť chrbtové svaly.

• Ak vám stolička nedostatočne podopiera chrbát, položte si za ne vankúšik, aby ste bedrovej oblasti chrbtice uľahčili.

Usilujte takisto o správne držanie tela pri práci. Snažte sa udržať prehnutie chrbtice. Seďte s chodidlami položenými na zemi. Nedávajte nohy cez seba.

4. Chráňte oči

V roku 1988 zaviedli americkí lekári do užívania termín „počítačový zrakový syndróm“. Je to stav, pri ktorom si pacient sťažuje na stálu únavu, bolesti hlavy a stratu ostrého videnia. Oči sú veľmi často začervenané a pália. Dá sa uhádnuť, že syndróm sa prejavuje u ľudí, ktorí neúmerne dlhú dobu vysedávajú pri počítači.

Americká asociácia optometristov vypracovala pre tých, ktorí každý deň upierajú zrak na monitor, pravidlo 20-20-20: Každých 20 minút odtrhnite zrak na 20 sekúnd od práce a zamerajte ho na akýkoľvek objekt vo vzdialenosti 20 stôp (asi šesť metrov). Toto jednoduché opatrenia uchráni oči pred preťažením. Ak nosíte kontaktné šošovky, ktoré oči vysušujú, používajte vhodné očné kvapky podľa odporúčania svojho očného lekára.

5. Choďte za slnečným svetlom

Tiež osvetlenie hrá zásadnú úlohu. Vedci z univerzity v Severnej Karolíne zistili, že pracovníci kancelárií, ktorí majú prístup ku skutočnému dennému svetlu, majú pevnejšie zdravie ako tí, ktorí celý deň pracujú pri studenom umelom osvetlení. Človek pracujúci v miestnosti bez okien, kam nemá prístup denné svetlo, býva podráždený a rýchlo sa unaví. Ak máte možnosť výberu, orientujte sa podľa prístupu slnečného svetla.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like