9 potravín, ktoré vám znížia cholesterol

Pravdepodobne ste počuli o cholesterole a jeho pozitívnom či negatívnom vplyve na naše zdravie.

Lipidová molekula je súčasťou všetkých živočíšnych bunkových membrán a je zodpovedná za zachovanie štrukturálnej integrity a plynulosti.

Existujú dva typy cholesterolu v krvi – HDL a LDL cholesterol. Ten druhý patrí medzi záporákov.

Vysoké percento obyvateľov trpí na zvýšenú hladinu cholesterolu

Veľká väčšina celosvetovej populácie trpí zvýšenou hladinou cholesterolu alebo vysokej hladiny LDL cholesterolu, čo výrazne zvyšuje riziko vzniku srdcových chorôb a ďalších kardiovaskulárnych problémov.

Vysoká hladina cholesterolu LDL v krvi je spôsobená v dôsledku zlých stravovacích návykov, fajčenie, nezdravých návykov, nedostatku fyzickej aktivity alebo genetiky.

Vysoká hladina sa neprejaví prostredníctvom konkrétnych príznakov a jediný spôsob, ako to zistiť, sú pravidelné krvné testy. Nižšie sú bezpečné hladiny cholesterolu v krvi odporúčanej CDC:

  • Celkový cholesterol –  <200 mg / dl
  • HDL cholesterol –  40 mg / dl alebo vyššia
  • LDL cholesterol –  <100 mg / dl
  • Triglyceridy – 150 mg / dl

Vysoká hladina cholesterolu vás vystavuje zvýšenému riziku srdcového infarktu, ochoreniu srdca alebo cievnej mozgovej príhode.

Existujú spôsoby, ako znížiť hladinu cholesterolu, a zabrániť tak ďalším problémom. Nižšie nájdete 10 potravín, ktoré regulujú hladinu cholesterolu.

Ovsené vločky

Ovsená kaša je ideálnymi raňajkami. Obsahuje veľké množstvo vlákniny a ďalších dôležitých živín, ktoré zvyšujú hladinu energie a zlepšujú trávenie.

Vláknina pomáha znížiť cholesterol a chráni vás pred kardiovaskulárnymi problémami. Vedci tvrdia, že konzumácia ovsených vločiek na raňajky znižuje riziko vzniku cukrovky typu 2, čo je dôvod, prečo ich čo najskôr začať jesť.

Losos

Zdravá ryba, ktorá obsahuje vysoké množstvo omega-3 mastných kyselín a ďalších živín, ktoré môžu viesť k zníženiu hladiny cholesterolu a triglyceridov v krvi.

Odborníci odporúčajú konzumovať 2 kusy grilovaného alebo pečeného lososa každý týždeň.

Pomarančový džús

Pomarančový džús je bohatý na vitamín C a antioxidanty, ktoré zlepšujú profil lipidov v krvi a znižujú riziko srdcových ochorení. 2 až 3 šálky pomarančovej šťavy alebo niekoľko pomarančov každý deň vám reguluje hladinu LDL cholesterolu v krvi.

Zelený čaj

Najjednoduchší spôsob, ako znížiť hladinu LDL cholesterolu, je pitie zeleného čaju. Okrem toho, že vám odbúra škodlivý cholesterol, obsahuje tiež živiny, ktoré vyplavuj z tela škodlivé látky.

Doprajte si minimálne 1 šálku zeleného čaju každý deň a budete ako rybička.

Sójové bôby a výrobky zo sóje

Obsahuje rastlinný proteín, ktorý je ideálny pre zníženie cholesterolu. Okrem toho je plný minerálov, vitamínov, vlákniny a nasýtených a polynenasýtených tukov, ktoré sú skvelé pre naše srdce.

Konzumáciou 15-30 gramov sójových bielkovín denne môže znížiť rizikové faktory lipoproteínov a reguluje hladinu cholesterolu v krvi.

Avokádo

Toto tropické ovocie je neuveriteľne bohaté na mononenasýtené tuky, ktoré môžu znížiť hladinu cholesterolu. Navyše funguje ako prevencia na kardiovaskulárne problémy.

Obsahuje veľké množstvo vitamínu B a K, vlákniny, bielkovín a minerálnych látok, ktoré môžu zvýšiť vaše celkové zdravie.

Olivový olej

Jedná sa o jeden z najzdravších olejov, ktoré môžete konzumovať. Obsahuje omega-3 mastné kyseliny, mononenasýtené tuky a ďalšie užitočné živiny, ktoré môžu regulovať hladinu cholesterolu a chráni zdravie vášho srdca.

Vymeňte rastlinné oleje za olivový olej a používajte ho na všetky vami pripravené pokrmy.

Horká čokoláda

Obsahuje zlúčeninu zvanú teobromín, ktorá zvyšuje hladinu HDL cholesterolu, ale znižuje LDL cholesterol v krvi.

Horká čokoláda je bohatá na flavanoidy a antioxidanty, ktoré znižujú riziko upchatia tepien, a znižujú tak možnosť vzniku infarktu, mŕtvice a ďalších kardiovaskulárnych chorôb.

Avšak to neznamená, že máte čokoládu konzumovať každý deň. Kľúčové je jesť s mierou. Vezmite si 1-2 malé kúsky každý deň a uistite sa, že sa jedná o čokoládu s vysokým obsahom kakaa (minimálne 60%).

Cesnak

Je bohatý na živiny a je skvelý pre naše srdce a celkový imunitný systém. Štúdie preukázali, že konzumácia cesnaku znižuje hladinu LDL cholesterolu a účinne bráni rôznym kardiovaskulárnym problémom.

Použite cesnak vo vašom jedle alebo ho konzumujte surový a posilníte svoje kardiovaskulárne zdravie.

Okrem konzumácie vyššie uvedených potravín je veľmi dôležité, aby ste sa zbavili fajčenia, zlých stravovacích návykov. Tiež musíte pravidelne cvičiť a držať sa ďalej od stresu.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like