8 Každodenných návykov, ktoré môžu poškodiť naše zdravie

Odstránenie škodlivých návykov môže byť ťažké. Je ešte ťažšie upustiť od tých, o ktorých sa normálne domnievame, že sú prospešné pre nás, ale v skutočnosti môžu poškodiť naše telo.

Zostavili sme zoznam bežných návykov, ktoré môžu spôsobiť viac škody ako dobrého.

1. Zabránenie kýchaniu

Keď zatvárame ústa a stláčame nos v snahe zabrániť kýchnutiu, výrazne stúpa náš vnútrolebečný tlak. Krvný tok do nášho mozgu je narušený a naše krvné cievy a nervové tkanivo sú stlačené. To môže viesť k bolestiam hlavy, poškodeniu ciev a dokonca aj problémom so sluchom. Nikdy nezastavujte samovoľné kýchanie.

2. Používanie parfumu

Syntetické látky sa často používajú na výrobu parfumov, pretože vytvárajú silnejšie vône a sú lacnejšie ako prírodné oleje. Tieto látky môžu spôsobiť závraty, nevoľnosť a ospalosť. Dráždia tiež oči, hrdlo a pokožku. Je lepšie vymeniť parfumy za éterické oleje alebo ich aplikovať len v dobre vyhrievaných miestnostiach.

3.  Používanie mobilu pred spaním

Umelé svetlo v noci potláča produkciu hormónu melatonín, ktorý reguluje spánok a bdenie. Nízky melatonín môže mať za následok depresiu, rakovinu, obezitu, srdcové choroby a krehký imunitný systém. Preto rozumnejšou voľbou na zlepšenie vášho zdravia je ísť skoro spať.

 4. Skladovanie potravín v plastových nádobách

Mnoho plastových nádob obsahuje umelé chemické látky, ako je ftalát a bisfenol, ktoré pomáhajú udržať ich poddajnosť. Ak sa v plastových škatuliach dlho uchovávajú, môžu tieto látky prenikať do potravín. Vsiaknutie týchto látok môže mať vplyv na endokrinný systém.Oveľa lepší nápad je skladovať jedlo v nádobách vyrobených zo skla, nehrdzavejúcej ocele alebo keramického materiálu. Tiež dávajte pozor na vyššie uvedené symboly, pretože poskytujú užitočné informácie o tom, ako používať nádoby.

5. Čistenie zubov ihneď po jedle

Zubní lekári už dávno odporúčali, aby ste si zuby vyčistili aspoň 30 minút po jedle. Ak je to možné, hodina je ešte lepšia. Jedlo a nápoje – najmä tie, ktoré sú vysoko kyslé – majú vplyv na sklovinu zubu, ako aj na vrstvu pod ním (dentín). Pohyb vašej zubnej kefky tlačí kyselinu hlbšie a bližšie k dentínu. To môže viesť k extrémnej citlivosti a poškodeniu skloviny.

6.  Časté používanie antibakteriálneho mydla

Na povrchu našej pokožky žije veľké množstvo užitočných baktérií, ktoré zohrávajú úlohu pri ochrane nášho tela. Ak používame antibakteriálne mydlo príliš často, ukončíme sterilizáciu našich rúk, čo zase vytvára príležitosti pre vstup škodlivých baktérií do nášho tela. Dermatológovia odporúčajú používať antibakteriálne mydlo na rany, škrabance a odreniny. Nepoužívajte ho na umývanie rúk viac ako dvakrát týždenne.

7.  Nosenie tesných džínsov

Hoci môžu byť v móde, tesné rifle neustále tlačia na kožu a nervové zakončenia. To spôsobuje neustály pocit nepohodlia, ktorý môže viesť k problémom s nervovým systémom. Akoby to nebolo dosť zlé, znížený tok vzduchu na nohách môže spôsobiť svrbenie a mravčenie a nakoniec spôsobiť, že vaše nohy znecitlivejú.

8. Pitie čerstvo odšťavených džúsov

Nie každý vie, že čerstvo odšťavený ovocný džús je pre vás dobrý iba v malom množstve. V prípade určitých ochorení môžu šťavy dokonca spôsobiť vážne poškodenie vášho tela. Napríklad hroznová šťava sa neodporúča pre tých, ktorí majú nadváhu alebo majú cukrovku. Okrem toho sú šťavy silnými alergénmi. Dávajte si pozor, ak ich dávate aj deťom: dajte im len malé množstvá a ak je to možné, konzultujte to najprv s lekárom.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like