7 ľahkých cvikov na skoliózu a narovnanie pokrivenej chrbtice

Bolesti chrbta nie sú žiadna sranda. Bez ohľadu na to, či je človek vrcholovým športovcom alebo úplným lenivcom, každý z nás riskuje poškodenie chrbtice vykonávaním každodenných aktivít.

Našťastie, objavili sme pár veľmi jednoduchých, ale zároveň nadmieru efektívnych cvičení. Môžeme vám garantovať, že bolesti chrbta sa ich precvičovaním čoskoro zbavíte.

cvičenie č.1

Ľahnite si na chrbát. Pravú nohu ohnite v kolene a položte na podlahu.

Ľavú nohu natiahnite smerom nahor, oboma rukami ju chyťte nad kolenom za zadnú časť stehna a pritiahnite smerom k bruchu.

Udržte túto pozíciu 30 sekúnd. Cvičenie opakujte s oboma nohami.

cvičenie č.2

Ľahnite si na chrbát, obe nohy mierne ohnite v kolenách a chodidlá položte na zem. Oboma rukami chyťte ľavú nohu pod kolenom a pritiahnite ju smerom k sebe.

Udržte túto pozíciu 20 sekúnd. Cvičenie opakujte 2 krát na každú nohu.

cvičenie č.3

Ľahnite si na chrbát. Pravú ruku natiahnite na stranu smerom od tela tak, aby s telom zvierala pravý uhol. Ľavú nohu narovnajte dopredu, aby bola rovná.
Pravú nohu ohnite v kolene a snažte sa ju natočiť do ľavej strany tak ďaleko, ako to len pôjde. Ideálne by malo vaše pravé koleno dotýkať ľavej dlani voľne položené na zemi.

Udržte túto pozíciu 20 sekúnd. Cvičenie opakujte 2 krát na každú stranu.

Cvičenie č. 4

Ľahnite si na chrbát a ľavú nohu ohnite v kolene. Preložte pravú nohu v členku nad ľavé koleno. Lýtka oboch nôh by mala byť v pravom uhle.

Rukami chyťte nohy za dolnú časť stehien a opatrne obe nohy priťahujte smerom k hlave .

Udržte túto pozíciu 30 sekúnd. Cvik opakujte raz na každú stranu.

cvičenie č.5

Kľaknite si na podlahu kolenom pravej nohy.

Ľavú nohu ohnite v kolene, nasmerujte dopredu a oboma rukami sa podoprite o ľavé koleno.

Udržte túto pozíciu 30 sekúnd. Cvičenie opakujte raz na každú stranu.

cvičenie č.6

Ľahnite si na ľavý bok. Ľavú nohu majte mierne ohnutú a položenú na zemi. Pravú nohu ohnite v kolene a pravou rukou uchopte jej členok.

Ľavú ruku ohnite v lakti a podložte si ju hlavu.

Teraz opatrne ťahajte pravou rukou za členok pravej nohy, v ktorej budete naťahovať svaly. Vaša chrbtica by nemala byť príliš ohnutá, snažte sa ju držať čo najviac vyrovnanú .
Udržte túto pozíciu 30 sekúnd. Potom strany vymeňte a cvik opakujte.

Cvičenie č. 7

Postavte sa k stolu na vzdialenosť dĺžky rúk.

Prehnite telo v páse smerom dopredu, mierne pokrčte kolená a natiahnite sa po okraj stola, ktorý chytíte oboma rukami. Vaše ruky musia byť vyrovnané a hlava na úrovni ramien.

Udržte túto pozíciu 10 sekúnd.

Potom sa postavte do vzpriamenej polohy a za sprievodu rukou ohnite telo na každú stranu tak, ako to znázorňuje obrázok vpravo.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

 

 

You Might Also Like