7 cvikov pre zdravú chrbticu len za 7 minút! Bolesť okamžite zmizne a budete sa cítiť, ako znovuzrodený

Sedavý spôsob života a nesprávna poloha tela počas celého dňa vedú k rôznym ochoreniam chrbtice. Podľa štatistík má takmer polovica svetovej populácie problémy s chrbtom.

Začali sme tráviť viac času za stolom pri počítači, menej sa pohybujeme a len zriedka vykonávame fyzickú prácu. Problémom je, že naše telo nie je prirodzene nastavené na trvalé sedenie. Výsledky štúdií ukazujú, že tento spôsob trávenia času výrazne skracuje očakávanú dĺžku života človeka. Preto je veľmi dôležité viac sa pohybovať a vykonávať cviky, ktoré posilnia chrbtové svaly.

 

Navrhované cviky sú vynikajúcou terapiou, spevňujúce a uvoľňujúce spomínané svaly chrbta. Tento cvičebný plán môžete vykonávať nielen doma ale aj v práci. Budete na to potrebovať len 7 minút denne!

  1. Ľahnite si na chrbát, dvihnite svoju pravú nohu a pomocou rúk pod kolenom sa ju pokúste pritiahnuť k hrudníku. Vydržte 20 sekúnd a potom urobte to isté aj s druhou nohou.

  1. Ležte na chrbte a ohnite si ľavé koleno. Pomaly ho dávajte do pravej strany a vašou pravou rukou sa ho snažte čo najviac pritiahnuť k zemi. Ľavá ruka a rameno by sa pri tom nemali zdvíhať od podlahy. Ostaňte v tejto pozícii po dobu 30 sekúnd. Uvoľnite a opakujte cvik aj s druhou nohou – 2 až 3-krát každá strana. Všetky robte pomaly, bez prudkých pohybov. V prípade, že vám cvik spôsobuje bolesti, zmeňte uhol priťahovania sa do strán k zemi.

  1. Ľahnite si na chrbát, pridržte si koleno jednej nohy a pokúste sa ho čo najbližšie pritiahnuť k hrudníku. Podržte 30 sekúnd a vymeňte nohy. Opakuje 5x s každou nohou.

  1. Pri ležaní na chrbte si ohnite nohu v kolene, dvihnite ju a položte ju pätou na druhú nohu. Chyťte si členok a pomaly ho priťahujte k hrudníku. Podržte 30 sekúnd, zopakujte druhou nohou a celý cvik vykonajte ešte 3x.

  1. Položte si ruku na koleno jednej nohy a druhú nohu dajte dozadu, ako je to znázornené na obrázku. Chrbát majte vyrovnaní a ostaňte v tejto polohe 30 sekúnd, potom nohy vymeňte.

  1. Ľahnite si na bok, chyťte si členok a pravou rukou sa ho pokúste čo najviac pritiahnuť k zemi. Vydržte 30 sekúnd a to isté zopakujte aj s vašou druhou nohou. Týmto cvikom si tiež pretiahnete stehenné svaly.

  1. V stojacej polohe si nájdite oporu vo výške pása a nakloňte sa dopredu. Udržujte túto polohu pol minúty, urobte si krátku prestávku a zopakujte. Toto cvičenie dokonale pretiahne chrbticu.

Teraz už viete, ako sa zbaviť bolesti chrbta. Tieto cvičenia sú pomerne jednoduché, no účinné a môžete ich vykonávať hneď, ako budete cítiť nepohodlie v oblasti chrbtice. Je lepšie pridať si aspoň niektoré z týchto cvikov do vášho denného tréningu. Hlavnou vecou je pravidelne trénovať! Pevný a zdravý chrbát výrazne zlepší kvalitu vášho života.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

zdroj:takprosto.cc

You Might Also Like