6 účinných cvikov, ktoré vám pomôžu pri boji s krivou chrbticou

 

Dnešní ľudia čím ďalej tým viac trpia bolesťami chrbta, krížov či krku. Všetko je to spôsobené životným štýlom, ktorý preferujeme. Mladí ľudia dnes sedia celé dni za počítačom či mobilom v rôznorodých pozíciách, ktoré určite ich chrbtici nevyhovujú.

Nielen tým vznikajú ochorenia chrbtice, ako napríklad skolióza. Dnes sa dokonca stretávame s názorom, že každé dieťa v školskom veku trpí nesprávnym držaním tela, a teda skoliózou.

Ako sa dá proti tomuto ochoreniu bojovať? Je samozrejmé, že nijako inak, než cvičením. Prinášame vám preto sedem jednoduchých cvikov, pomocou ktorých si môžete v priebehu krátkeho času úspešne narovnať vašu krivú chrbticu.

 

cvik 1

Ľahnite si na chrbát. Pravú nohu pokrčte v kolene. Ľavú nohu natiahnite a natiahnite cez seba. Uchopte ju oboma rukami pod kolenom a ťahajte smerom k hlave. Túto pozíciu držte približne 20 sekúnd. Takéto cvičenie opakujte každý deň dvakrát pre obe nohy.

 

 

cvik 2

Ľahnite si na chrbát a ohnite obe nohy v kolene. Uchopte ľavú nohu oboma rukami v kolene a vytiahnite ju smerom k trupu. Držte pozíciu po dobu 20 sekúnd. Toto cvičenie opakujte tiež dvakrát pre obe nohy každý deň.

 

 

cvik 3

Ľahnite si na chrbát. Pravú ruku natiahnite do strany v pravom uhle k vášmu telu. Ľavú nohu nechajte natiahnutú na zemi a pravú nohu cez ňu pokrčte. Pravá noha spoločne s pravou rukou vytvorí akúsi rotáciu, v ktorej by ste mali zotrvať 20 sekúnd. Tiež opakujte toto cvičenie dvakrát pre obe strany.

 

 

 

cvik 4

Ľahnite si na chrbát a pokrčte ľavú nohu v kolene. Pravú nohu preložte cez ľavé koleno v pravom uhle k trupu. V tejto pozícii vydržte po dobu 30 sekúnd. Nohy vymieňajte a cvik opakujte.

 

 

cvik 5

Kľaknite si na zem. O ľavé koleno sa rukami oprite a pravú nohu natiahnite za sebou. Túto pozíciu držte 30 sekúnd a potom si strany vymeňte.

 

 

cvik 6

Ľahnite si na ľavý bok. Pravú nohu pokrčte v kolene a pravou rukou si chyťte členok. Ľavú nohu pri tomto cviku necháte prirodzene natiahnutú. Takúto pozíciu držte tiež 30 sekúnd a potom si strany vymeňte.

 

You Might Also Like