6 dôvodov, prečo by ste mali začať spať na ľavom boku. Tieto rady pochádzajú zo starovekej Indie

 

Spánok je pre človeka veľmi dôležitá vec nielen pre fyzickú, ale aj pre duševnú pohodu. Ako sa však uložiť do postele tak, aby to bolo pre naše telo a myseľ čo najprospešnejšie?

Stáva sa nám to všetkým. Hoci máme za sebou dlhý spánok, máme pocit, akoby sme prehýrili celú noc.

 

Aký je teda ten správny recept na kvalitný a zdravý spánok?

Podľa viacerých výskumov je kľúčom k zdravému a kvalitnému spánku spanie na ľavom boku. Táto myšlienka vychádza z Ayurveda, systému zdravotných postupov, ktorý je uznaný Svetovou zdravotníckou organizáciou. Ayurveda pochádza z Indie a jej hlavným cieľom je celková prevencia proti rôznym chorobám a zdravotným ťažkostiam. Spánok na ľavom boku prináša podľa Ayurveda zlepšenie zdravotného stavu v oblasti trávenia, bolesti chrbta, či ochorenie srdca.

 

 

Lymfatický systém

Ľavá strana nášho tela je lymfatickou stranou. Podľa Ayurveda, ale aj západnej medicíny, podporuje spánok na ľavom boku čistenie tela pomocou lymfatického systému od nečistôt a toxínov. Naopak spánok na pravom boku činnosť lymfatického systému spomaľuje.

 

Trávenie

Poloha na ľavom boku je pre náš tráviaci systém úplne najprirodzenejšií. Vďaka gravitácii sa totiž tráviaca potrava ľahšie počas noci dostane do hrubého čreva. Naviac je ľavý bok prirodzený aj pre umiestnenie žalúdka či pankreasu, ktoré v takej polohe pracujú o niečo efektívnejšie.

 

 

Srdce

Znovu hrá najdôležitejšiu úlohu gravitácia. Pri spánku na ľavom boku totiž pasívne pomáhate svojmu srdcu rozvádzať krv do celého tela. Kvôli gravitácii má srdce pri uvoľňovaní krvi zľahčenú úlohu a tým si počas noci o niečo znižujete krvný tlak.

 

Tehotenstvo

Spánok, ale aj relax na ľavom boku, je pre tehotné ženy nadpriemerne prospešný. Znovu v tom hrá hlavnú rolu krvný obeh. Poloha na ľavom boku zlepšuje prietok krvi do maternice, obličiek, a tiež priamo k plodu. Táto poloha navyše eliminuje možnosť, že by maternica tlačila na dôležitú pečeň.

 

 

 

 

Pálenie záhy

Gastroenterológovia prišli na prepojenie medzi spánkom či odpočinkom na ľavom boku a pálením záhy. Kvôli prirodzenej polohe žalúdka pri ležaní naľavo je táto poloha prospešná aj pri takých problémoch. Keď vás bude nabudúce páliť záha, určite to vyskúšajte. Stačí 10 minút odpočinku na ľavom boku a všetko by sa malo zlepšiť.

 

Bolesť chrbta

Ak vás často pobolieva chrbtica, skúste zmeniť režim spánku a začnite spať na ľavom boku. Aj keď to nemá žiadne konkrétne výhody, jedna sa predsa nájde. Ide o to, že ak zmeníte polohu spánku, zmenší sa tlak na vašu chrbticu a tá sa vám poriadne odvďačí.

 

 

 

Pokiaľ máte niektoré zdravotné problémy, ktoré sme tu spomenuli, vyskúšajte tento jednoduchý trik. Veď za pokus človek nič nedá, no nie?

You Might Also Like