6 dôvodov, prečo by ste mali užívať doplnky s omega 3 mastnými kyselinami

Už celé desaťročia rôzne štúdie preukazujú, aká dôležitá je omega-3 kyselina pre naše zdravie.

Živina, ktorá má rastlinný aj živočíšny pôvod, patrí medzi najlepšie pre naše zdravie.

Existujú tri hlavné typy omega-3 kyselín:

  1. Kyselina eikosapentaenová (EPA)
  2. Kyselina dokosahexaenová (DHA)
  3. Kyselina alfa-linolénová (ALA)

EPA a DHA pochádzajú zo živočíšnych zdrojov, ako sú kôrovce a ryby, zatiaľ čo ALA pochádza z ľanových semienok, konope a iných rastlín.

Omega-3 kyseliny zo zvierat sa považujú za lepšie typy, pretože poskytujú viac zdravotných prínosov. Navyše ľudské telo dokáže absorbovať EPA a DHA kyseliny lepšie ako ALA kyselinu.

Nemusíte sa úplne vyhýbať ALA kyseline, ale ideálne by ste mali prijať omega-3 kyseliny zo zvierat, ak konzumujete stravu na rastlinnej báze.

Doplnky s omega-3 mastnými kyselinami sú ľahko dostupné. S týmito výživovými doplnkami sa nemusíte obávať, že by ste trpeli nízkou koncentráciou DHA a EPA mastných kyselín.

Vysoký príjem omega-3 mastných kyselín vám môže poskytnúť nasledujúce zdravotné prínosy:

1. Zlepšuje zdravie srdca

Podľa talianskej štúdie, tí, ktorí prežili srdcovú príhodu, znížili svoje riziko výskytu ďalšie s užívaním doplnkov s omega-3 mastnými kyselinami.

Konzumácia doplnkov najmenej raz týždenne môže o 50% znížiť riziko smrteľnej srdcovej zástavy.

2. Znižuje bolesť kvôli osteoartritíde

Štúdia vykonaná na Univerzite v Bristole ukázala, že doplnky s obsahom omega-3 mastných kyselín môžu znížiť bolesť z osteoartritídy až o 50% u morčiat.

3. Predlžuje život

S pomocou rybieho tuku sa vaše teloméry (DNA nachádzajúce sa na každom chromozóme) predĺžia, čo znamená dlhší život.

4. Zlepšuje pamäť

Jedna zvláštne štúdia porovnávala dve skupiny ľudí, tých, ktorí užívali výživové doplnky a tých, ktorí to nerobili.

Výskumníci zistili, že rybí olej môže zvýšiť kognitívne funkcie a tie môžu zlepšiť štruktúru mozgu.

5. Zlepšuje zdravie kostí

Väčšina z nás dobre vie, že by sme mali užívať vápnik vo forme výživového doplnku, spolu s horčíkom a vitamínom D, ak si chceme udržať dobré zdravie kostí.

Ale to nie sú jediné živiny, ktoré by sme mali užívať. Omega-3 mastné kyseliny sú tiež dobré pre to, aby udržiavali naše kosti silné a husté.

6. Predchádza úzkosti

Štúdia zverejnená v časopise  European Journal of Neuroscience  poukázala na to, že rybí olej dokáže zvrátiť zmeny správania u potkanov, ktoré sú spojené s depresiou a úzkosťou.

Táto živina naozaj môže napomôcť pri vývoji mozgu, najmä v kritických časoch.

Medzi ďalšie zdravotné prínosy omega-3 mastných kyselín patrí znižovanie hladiny triglyceridov a krvného tlaku, zníženie rizika mŕtvice a príznakov artritídy, zníženie pravdepodobnosti vzniku rakoviny prostaty, prsníka a rakoviny hrubého čreva.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like