5 vecí, ktoré by ste nikdy nemali robiť po jedle!

Týmto činnostiam by ste sa mali po jedle rozhodne vyhnúť.

Poznáte ten pocit, keď vás po vynikajúcom nedeľnom obede premôže únava, a tak si idete aspoň na hodinku zdriemnuť? Odpoveď je pravdepodobne áno, pretože takto to funguje u väčšiny ľudí. A tí, ktorí si nezvyknú po obede pospať, majú zasa iné rituály.

Avšak pozor! Niektoré činnosti, ktoré robíte bezprostredne po jedle, môžu mať na váš organizmus a zdravie neblahé účinky. Nie je preto jedno, pre akú aktivitu sa popoludní rozhodnete. Týchto 5 vecí by ste však po jedle určite robiť nemali.

#1. Horúca sprcha či kúpeľ

Kúpeľ v horúcej vode napomáha lepšiemu prúdeniu krvi v končatinách a následne aj v celom tele. Avšak, ak ste práve najedení, je to viac na škodu ako na osoh. Vtedy je totiž potrebné, aby bola krv v žalúdku a pomáhala viac tráveniu. Teplý kúpeľ teda môže vaše trávenie spomaliť.

#2. Pitie čaju

Pre niektorých z nás je šálka horúceho čaju po jedle neoddeliteľnou súčasťou. Ale štúdie ukazujú, že tento nápoj zasahuje do železa, ktoré hrá významnú úlohu v ľudskom tele. Preto by sa mali deti, tehotné ženy a ľudia trpiaci nedostatkom železa, vyhnúť pitiu čaju počas jednej hodiny po jedle.

Dospelým môžu náhradu poskytnúť káva a deťom voda.

#3. Spánok

Mýtus, spájaný s nadváhou ako príčina jedla pred spaním, je už dávno vyvrátený. Spánok s plným žalúdkom vám však môže spôsobovať nepríjemnosti, ako napríklad pálenie záhy a zvýšenú kyslosť. Navyše je preukázané, že pravidelný spánok bezprostredne po obede alebo večeri zvyšuje riziko mŕtvice. Odborníci sa zhodujú, že ísť do postele je najlepšie 2-3 hodiny po jedle.

#4. Športovanie

Odborníci radia, aby sme to nerobili. Zaťaženie na plný žalúdok môže viesť k nepohodliu, ako je čkanie a nevoľnosť, ako aj ďalšie závažné dôsledky. Napríklad, zvýšené riziko poranenia a kŕče. Stavte preto najprv na pokojnú prechádzku a začnite cvičiť aspoň 2 hodiny neskôr. Pocit zadosťučinenia bude o to silnejší.

#5. Fajčenie

Fajčenie je škodlivé samo o sebe, no tesne po jedle je podľa odborníkov oveľa nebezpečnejšie. Vtedy sa totiž jedna cigareta údajne rovná škodlivým účinkom desiatich cigariet, čo, samozrejme, zvyšuje aj riziko vzniku rakoviny. Tiež je dokázané, že tabak môže blokovať proces asimilácie vitamínov a minerálov, vrátane vápnika a vitamínov C a D. Samozrejme, že najlepšie je vzdať sa fajčenia úplne. Ale ak sa rozhodnete fajčiť, tak ušetrite svoje telo po jedle minimálne 20 minút pred.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

ZDROJ:BRIGHTSIDE

You Might Also Like