5 potravín, ktoré musíte zahrnúť do raňajok, aby ste urýchlili metabolizmus a chudnutie

Všetci sme už počuli o tom, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Väčšina ľudí si však myslí, že úplne stačí mať akúkoľvek raňajky, aby sme si udržali dobré zdravie. Tak tomu ale nie je.

Chcete, aby Vás raňajky nielen zasýtili, ale aby vám zároveň dodali dostatok energie na celé dopoludnie, naštartovali ráno metabolizmus ak tomu ešte aj podporili chudnutie?

V takom prípade musia Vaše raňajky obsahovať 5 špecifických druhov potravín, o ktorých si viac povieme v našom dnešnom článku.

1) Bielkoviny

Bielkoviny, nazývané aj proteíny, patrí medzi najsýtejšie a nutrične jedny z najdôležitejších súčastí našej stravy.

Keď je žalúdok prázdny, vylučuje látku ghrelin (hormón hladu). Pri roztiahnutie sa jeho sekrécia zastavuje a následne sa vysielajú signály do mozgu, aby žalúdok začal produkovať tráviace šťavy.

Štúdie ukázali, že konzumácia bielkovín výrazne ovplyvňuje práve produkciu ghrelinu.

Zvlášť vtedy, ak je zjeme na raňajky, hladina ghrelinu sa znižuje a tým pádom dlhšie nepociťujeme hlad, čo výrazne pomáha pri chudnutí.

Medzi potraviny bohaté na bielkoviny, ktoré sú vhodné na raňajky patria:

  • orechy a semená
  • jogurty
  • vajíčka
  • proteínové nápoje v prášku
  • bio arašidové maslo

2) Nahraďte sladké kyslým

Sladké raňajky ako sú prisladzované cereálie, chlieb či iné pečivo výrazne zvyšujú hladinu krvného cukru.

Ak vám nevadí, aby ste na raňajky mali zahriaty včerajší obed alebo večeru obsahujúce marinované mäso, pokojne si ho dajte na raňajky. Výborne vás zasýti na celé dopoludnie a čo je najdôležitejšie, nezvýši vám krvný cukor.

Rovnako dobré na raňajky sú aj zavináče, treska v majonéze (s nízkym obsahom cukru) či iné kyslé jedlá.

3) Pridajte tuk

Aby ste sa zasýtili na čo najdlhšie, pridajte do vašich raňajok zdravé tuky. Tie vám dodajú energiu na celé dopoludnie.

Ale pozor, neplatí to pre všetky tuky, ale len na tie zdravé ako sú:

  • avokádo
  • kokosový olej
  • mandľové maslo
  • maslo
  • semená a orechy

Pridanie zdravých tukov nevyžaduje žiadne špeciálne recepty. Stačí, keď si vyššie zmienené potraviny pridáte do vašich bežných raňajok.

A nezabudnite, že tukov sa pri chudnutí báť vôbec nemusíte. Na telesný tuk sa totiž nepremieňajú tieto zdravé tuky, ale sacharidy.

4) Pridajte zeleninu

Zelenina je bohatá na vlákninu, ktorá zlepšuje priechod potravy črevom a tým aj trávenie. Okrem toho má len málo kalórií a neovplyvňuje krvný cukor.

Preto by ste zeleninu mali jednoznačne zaradiť medzi vaše potraviny, ktoré konzumujete na raňajky.

Napríklad, ak si pripravíte praženicu, neurobte ju len na masle (alebo na inom zdravom oleji), ale opražte si k tomu cibuľku alebo cesnak a na tanier si ešte pridajte čerstvú papriku, paradajky alebo špenát.

5) Surové vločky miesto tých opražených

Ak predsa len máte radi na raňajky cereálie a zvlášť ovsené vločky, tak si miesto opražených dajte klasicky nespracované.

Do opražených vločiek sa totiž zvyčajne pridáva cukor, aby boli chutnejšie. Bežné vločky dochuťte napríklad orieškami.

Ich výhodou je, že obsahujú rovnaké výživné látky, dodávajú pocit zasýtenia a zároveň oproti praženým vločkám predchádzajú prudkému nárastu a pádu hladiny krvnej glukózy.

Vďaka týmto svojim vlastnostiam sú veľmi nápomocné práve v čase, keď sa človek snaží schudnúť.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like