5 najhorších potravín, ktoré si môžete dať na raňajky

S raňajkami je to rôzne. Niektorí na nich nedajú dopustiť, pretože vďaka nim získavajú potrebnú energiu pre štart dňa. Ale sú aj takí, ktorí neraňajkujú a cítia sa rovnako dobre. No úplne najhorším variantom sú tí, ktorí síce raňajkujú, ale úplne nevhodné potraviny.

Aby ste sa v tom vedeli aspoň trochu vyznať, prinášame vám prehľad potravín, ktoré rozhodne ráno na stôl nepatria.

#1. Cereálie

Mnoho ľudí si myslí, že cereálie na raňajky sú najvýživnejšou voľbou. Omyl, jedine tak najpohodlnejšou! Sú totiž plné cukru, nezdravého tuku a sacharidov, z čoho sa vyvíja znížená imunita organizmu, cukrovka a obezita. Raňajkové cereálie majú dokonca vyšší obsah cukru ako sušienky a dezerty. Navyše, obilniny sú v nich rafinované a obsahujú len nepatrné množstvo celých zŕn. Mimochodom, vedeli ste o tom, že mnohé cereálne potraviny dokážu stimulovať receptory v mozgu rovnako silno ako kokaín?

#2. Palacinky, vafle, muffiny

Muffiny sú akési koláčiky v prestrojení. Sú vyrobené z rafinovanej múky, rastlinného oleja, vajíčka a cukru. Okrem toho, komerčne predávané muffiny sú často príliš veľké, takže ich konzumáciou neraz prekročíte dennú povolenú normu niektorých z prísad. Niekedy sú muffiny plnené alebo preliate čokoládou, a to im pridáva ďalšie kalórie. Ak im predsa neviete ráno odolať, zjedzte len polovicu a skombinujte ich s jogurtom.

Obľúbené palacinky a vafle sú tiež plné cukru a rafinovanej múky a ich konzumáciou vzniká rezistencia na inzulín a obezita. Okrem toho, palacinky a vafle sa zvyčajne podávajú sa sirupom, čokoládou alebo šľahačkou, čím sa z nich stáva nezdravá kalorická bomba.

#3. Sladké džúsy

Džúsy sú jednou z najhorších raňajkových možností, ktoré si môžete vybrať, ak sa snažíte nepriberať a netrpieť chronickými ochoreniami. Mnohé ovocné šťavy na trhu v skutočnosti obsahujú veľmi málo reálnej ovocnej šťavy. Obsahujú cukor alebo umelé sladidlá, ktoré prispievajú k obezite, metabolickému syndrómu, cukrovke a k ďalším chorobám. Konzumácia veľkého množstva ovocnej šťavy môže mať rovnaké dôsledky na vašu váhu a zdravie, ako pitie sladených nápojov.

#4. Toast s maslom

Toast s maslom sa môže zdať ako zdravá voľba, pretože neobsahuje nasýtený tuk alebo cukor. Avšak to tak ale nie je. Po prvé preto, že biela múka v hriankach obsahuje minimum živín a vlákniny a zároveň má vysoký glykemický index. Tým pádom veľmi rýchlo dvíha hladinu cukru v krvi, ktorá opäť rýchlo klesá a my tak máme častejšie hlad, viac jeme a tým priberáme.

Po druhé väčšina masiel obsahuje trans tuky, ktoré sú najmenej zdravý druh tuku, s akým sa môžeme stretnúť. Rastlinné oleje sa pomocou hydrogenácie upravujú, aby mali pevné skupenstvo. Existuje veľa dôkazov, že trans tuky spôsobujú zápal v tele a zvyšujú riziko chorôb.

#5. Nízkotučné jogurty

Rozhodli ste sa zhodiť pár kíl alebo chcete jesť zdravšie? Ak ste začali potraviny zamieňať za „light“ verziu alebo ste úplne vylúčili tuky, nie je to najlepší spôsob. Do nízkotučných jogurtov sa totiž pre získanie typickej jogurtovej konzistencie pridávajú škroby, želatína a iné zahusťovadlá. Do jogurtov s obsahom tuku nad 3% sa tieto zložky nepridávajú, pretože jogurty vyrobené z neodtučneného mlieka všetky typické vlastnosti jogurtu, prirodzene, majú. Na raňajky by ste mali konzumovať biele jogurty s obsahom tuku 3 až 4% v množstve 100 až 150 gramov za deň. Neodporúča sa jesť nízkotučné alebo light jogurty, pretože nezasýtia, neuspokoja chute, a navyše navodzujú dojem, že ich môžete zjesť oveľa viac, pretože sú „light“.

BONUS: Žiadne raňajky

Ak ste jedným z ľudí, ktorí hovoria, že jednoducho ráno nemajú pocit, že sú po prebudení hladní, vyzývame vás, aby ste sa pozreli na svoje celkové stravovacie návyky. Príliš veľa stravovania pri večeri alebo ťažké občerstvenie pred spaním môže byť jedným z dôvodov.

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like