5 jednoduchých spôsobov, ako začať zdravo žiť.

Experti z Národného zdravotníckeho inštitútu USA zverejnili niekoľko jednoduchých spôsobov, ako začať zdravo žiť.

Mnoho ľudí si pravidelne sľubuje, že začnú nový život. Obvykle sa takéto sľuby týkajú zdravého spôsobu života a zdravej výživy, športovanie a osobného rozvoja. Akokoľvek je ich želanie zmeniť sa silné, nedosiahne rad odhodlaných úspechu preto, že majú k veci nesprávny prístup. Jednou z najväčších chýb sú kardinálne zmeny životného spôsobu. Podľa slov odborníkov príliš ostrý štart vyvoláva len stres a zlú náladu.

Aby mohli byť podobné plány úspešné a aby nepoškodili zdravie, odporúčajú začať s málom a iba postupne meniť zdravý životný spôsob v bežnú rutinu. Tým, ktorí sú odhodlaní k prvým krokom, radí riadiť sa nasledujúcimi odporúčaniami:

Ak je pre vás ťažké jesť surovú zeleninu, jedzte ju pečenú.

Na prvý pohľad toto odporúčanie budí pochybnosti, je ale skutočnosťou, že niektoré druhy zeleniny pečením získavajú viac užitočných látok oproti zelenine surovej alebo varenej. Napríklad zemiaky, tekvica, paradajky a baklažán pripravované na panvici získavajú úpravou zvláštne látky, posilňujúce obranné funkcie organizmu. Aby sa kladný účinok úpravy pečením ešte zvýšil, je doporučované použiť pri ňom olivový olej.

Len ťažko sa motivujete k športu? Dajte si tú správnu prezývku!

Ak chcete začať behať, hovorte si Bežec, ak by ste radi plávali, budete Plavec, ak vás láka bicykel, skúste cyklista. Tento prostý trik vám pomôže s motiváciou a výdržou, pretože podvedome budete túžiť, aby ste svoje prezývke skutočne dodržali.

Ak je beh komplikáciou, skúste viac chodiť

Pre mnoho ľudí je ťažké nájsť čas na prebehnutie. Odborníci teda radia začať s chôdzou. Kam zatiaľ jazdíte autom alebo MHD, choďte pešo. Aspoň časť cesty. Pravidelná chôdza vám dodá na obranyschopnosti a uberie na kilách. Budete vo forme.

Ak sa poriadne nevyspíte, zmeňte denný rozvrh

Negatívne dôsledky nedostatočného a nekvalitného spánku pozná každý. Večná únava, stres, prejedanie a mnoho ďalšieho. Veľmi často odsúvajú odchod na lôžko pre nával domácej práce alebo povinností v zamestnaní. Preorganizuj svoj deň tak, aby ste mohli ísť včas spať. Bez riadneho odpočinku to skrátka nejde.

Nedarí sa vám jesť menej sladkostí … nájdite to, čo vám dáva pocit šťastia

Početné výskumy potvrdzujú, že ľudia cítia silné a neodolateľné nútenia k sladkostiam pri nedostatku dopamínu – hormónu šťastia. Ak sa chcete uchrániť negatívneho dopadu nadbytku cukru v tele, kúpte si zaujímavého koníčka, ktorý vám prinesie pohodu. Vaša túžba po sladkostiach sa podstatne zníži.

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like