5 dôvodov, prečo sa váš žalúdok nafúkol a ako sa toho zbaviť!

Nadúvanie je bežný zdravotný problém, ktorý nie je nielen nepríjemný pre oko, ale tiež spôsobuje mnoho nepohodlia.

Bohužiaľ, mnoho ľudí si myslí, že nafúknutie je pocit, že má nahromadený plyn v tráviacom systéme, ktorý spôsobuje, že žalúdok nepríjemne tlačí a zväčšuje brucho. Cíti sa plne a ich žalúdok je nafúknutý.

Všetci vieme, že ide o bežný problém, ktorý sa zvyčajne vyskytuje po ťažkom jedle. Ale existujú niektorí ľudia, ktorí sa nafúknuto cítia stále. Podľa odborníkov existuje niekoľko príčin prispievajúcich k tomuto stavu. Najčastejšie sem patria potraviny, ktoré zadržiavajú vodu v tele a spomaľujú trávenie.

Nepijete dostatok vody

A to nie je iba nadúvanie. Všetci vieme, že mnoho zdravotných problémov sa zvyčajne objavuje, keď denne nepijete dostatok vody, najmä keď pijete kávu alebo alkohol. Potrebujete piť aspoň 8 pohárov vody každý deň.

Nič sa však nemá preháňať, ako sme o tom písali v tomto článku . Ak nepijete dostatok vody, váš organizmus začne používať kvapaliny, ktoré nájde, čo znamená, že môže dochádzať k nadúvaniu kvôli zadržiavaniu tekutín.

Zápcha

Zápcha je ďalším bežným dôvodom nadúvania. Takže, dámy a páni, ak trpíte týmto problémom, musíte do svojej zdravej stravy pridať viac vlákniny. Tá vám pomôže urýchliť proces a zbaviť sa nadúvania. A uistite sa, že konzumujete len malé množstvo vlákniny. Pretože ak jete príliš veľa, môže to problém naopak zhoršiť.

Stres

Štúdie potvrdili, že nadúvanie môže byť spôsobené prílišným stresom. Ako to funguje – keď je systém stresovaný, bráni mozgu tráviacemu systému riadne fungovať. Akonáhle zmiernite stres, riešite problém s nadúvaním.

Jete príliš rýchlo

Odborníci varujú, že ak nebudete správne konzumovať jedlo, bude ho telo spracovávať pomalšie a potom sa opäť môže objaviť nadúvanie. Ako problém vyriešiť?! No, to je jednoduché – skúste jesť svoje jedlo v menších sústach.

Sacharidy

Ak spotrebujete príliš veľa sacharidov, môže dôjsť k nadúvaniu. A nemajte strach, pretože tento problém môžete vyriešiť tým, že jete nízkotučné potraviny. Je dobré tiež nahradiť cukor a alkohol zeleninou a ovocím.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like