5 + 1 netradičných a zdravých spôsobov prípravy ovocia a zeleniny

Keď sa snažíme zdravo jesť, určite nás tento spôsob stravovania môže po čase začať nudiť. Ďalší špenátový šalát? Zase surová uhorka? Ale zdravo jesť, to neznamená, že opäť musíte skôr či neskôr skĺznuť k starým zvykom.

S týmito šiestimi kreatívnymi a jednoduchými spôsobmi, ako pripraviť zeleninu a ovocie, si vytvoríte úžasné a osviežujúce jedlá plné živín. Chutia tak dobre, že si ich zamilujete na prvé ochutnanie.

#1 Upečte ich

Pečenie je skvelá alternatíva na smaženie, ktoré je oveľa zdravšie, pričom aj vďaka nej môžete dosiahnuť chrumkavosť. Jedným z najlepších zdravých pečených receptov sú avokádové hranolky s chrumkavým obalom a krémovým stredom. Avokádo obsahuje veľa zdravých látok, vrátane komplexu vitamínu B, vlákniny a zdravých tukov, ktoré znižujú krvný cholesterol.

Chrumkavé avokádové hranolky

Budete potrebovať avokádo , múku, vajce, chilli, soľ a korenie, strúhanku a citrónovú šťavu. Nakrájajte avokádo na hranolky, obaľte ich v zmesi z múky a korenia, potom vo vajíčku a strúhanke. Potom ich preložte na papier na pečenie a pečte v rúre asi 20 minút, kým nebudú zlatisté a chrumkavé.

#2 Uvarte ich

Varenie je jednoduchý a zdravý spôsob, ako pripravovať zeleninu aj ovocie a môžete sa pritom vyhnúť pridaným tukom a solí z olejov alebo masla. Možno to znie nudne, ale len chvíľkou varenia môžete vyrobiť výborné jedlá. Tento jednoduchý recept na japonské vegánske sushi je kombináciou ryže a zdravej zeleniny a tiež poriadnou zásobárňou vitamínu A a protirakovinových karotenoidov.

Japonské sushi

Na toto sushi budete potrebovať ryžu, cukor, ocot, ocot, mrkvy, listovú zeleninu (šalát, špenát, …), soľ a korenie. Uvarte zeleninu a mrkvu, potom nakrájajte karotku na tenké plátky a posypte korením podľa vášho výberu. Potom dajte na listy špenátu ryžu, karotku, prípadne ďalšie zeleninu, dochuťte a zrolujte.

# 3 Pomaly ich uvarte

Pomalé varenie je skvelý spôsob, ako pripraviť takmer každé jedlo – aj ovocie. Nevyžaduje takmer žiadnu prípravu a pritom máte úplnú kontrolu nad všetkými zložkami a nutričným profilom pokrmov. Jedným z dobrých receptov je napríklad jablkové pyré. Okrem vysokého obsahu vlákniny sú jablká obzvlášť bohaté na quertecin, čo je antioxidant, ktorý podľa výskumu spomaľuje bunkovú smrť. Navyše domáca omáčka z jabĺk je lacnejšia a hlavne zdravšia ako kupovaná, pretože je bez konzervantov a má nižší obsah cukru.

Jablkové pyré

Budete potrebovať jablká, cukor, vodu, soľ, škoricu, maslo a vanilkový extrakt. Dajte jablká, cukor, vodu, soľ a škoricu do hrnca a pomaly varte asi 8 hodín. Pridajte vanilkový extrakt a maslo potom, čo omáčka vychladne, už si len poprajte dobrú chuť.

#4 Naložte ich

Tzv. Pickles sú zdravé práve vďaka probiotikám, ktorých vznik fermentácie podporuje. Medzi najčastejšie nakladanú zeleninu patria uhorky, ale môžete pridať aj červenú repu alebo kapustu, mrkvu a cibuľu.

Domáce pickles

Budete potrebovať akúkoľvek zeleninu vhodnú na nakladanie, napríklad mrkvu, cibuľu a kapustu. Všetko postupne nastrúhajte, dajte do misky na pickles, zasolte a premiešajte, aby zelenina pustila šťavu. Môžete pridať ďalšie ľubovoľné korenie. Potom utlačte a v zatvorenej nádobe nechajte kvasiť  3 až 4 dni.

#5 Opražte ich

Jednou z nedocenených typov zeleniny je ružičkový kel . Má vysoký obsah vitamínu C, A a K. Naviac je plný antioxidantov, ktoré pomáhajú podporovať krvný obeh.

Pražený ružičkový kel

Budete potrebovať ružičkový kel, olivový olej, soľ a korenie. Kel premiešajte so soľou, korením a olejom a potom opražte na panvici .

1 BONUS – Nevarte ich

Najjednoduchší spôsob, ako pripravovať ovocie a zeleninu, je jednoducho nevariť ho. Konzumácia surovej zeleniny a ovocia je najzdravšia, pretože si zachová maximum živín. Napríklad táto polievka zo surového špenátu vám dodá veľa luteínu, vitamínu K i železa.

Raw špenátový krém

Budete potrebovať listový špenát , uhorky, paradajky, vodu, avokádo, cesnak, sójovú omáčku, morskú soľ, kajenské korenie, citrónovú šťavu a olivový olej.

Tento recept je naozaj jednoduchý. Všetko zmiešajte v kuchynskom robotovi a podávajte! Polievku môžete zľahka prihriať na sporáku, ak chcete teplú verziu.

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like