11 návykov, ktoré nám ničia zdravie bez toho, aby sme si to uvedomovali

Sme zvyknutí, že nie všetky veci v našom živote sú také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdajú. Niektoré z nich, môžu byť pre naše zdravie škodlivé a iné zase vyložene nebezpečné.

Prinášame ti niekoľko príkladov ako obyčajné veci, ktoré denne robíš, môžu negatívne pôsobiť na naše zdravie a ako im predísť.

1. Sedenie s prekríženými nohami

Toto sa týka najmä ženskej populácie, ktorá má vo zvyku prekrížiť si nohy pri sedení. Veľká kampaň proti takémuto nesprávnemu sedeniu sa začala v Spojených štátoch pod názvom The Great, ktorá nie je len reklamným trikom. Početné štúdie totiž dokazujú, že sedenie s prekríženými nohami, má za následok vysoký krvný tlak, kŕčové žily a dokonca aj poškodenie nervov.

2. Kŕmenie vtákov

Kŕmenie je jednou z najobľúbenejších aktivít starších ľudí či rodičov s deťmi. Bohužiaľ, táto zábava môže byť veľmi nebezpečná. Šanca, že mestské vtáky môžu prenášať nákazlivé choroby, je väčšia ako 50 percent. Holuby prenášajú ornitózu, kolibacilózy, histoplazmózu, salmonelózu, tuberkulózu a ešte niekoľko ďalších nepríjemných chorôb.

3. Nosenie nekvalitných slnečných okuliarov

V snahe ušetriť čo najviac, niektorí výrobcovia používajú lacné plasty pri slnečných okuliaroch, ktoré nechránia oči pred UV žiarením a v jasnom slnečnom svetle môžu popáliť sietnicu. Klamlivý tieň rozšíri naše zreničky a tie tak dostanú dvojitú dávku žiarenia, čo ti teda v konečnom dôsledku ublíži oveľa viac, než by si nemal žiadne slnečné okuliare. Nadbytok UV žiarenia ti taktiež môže spôsobiť šedý zákal, poškodenie zraku a dokonca vedie k rakovine.

4. Pitie priveľkého množstva vody

Áno, čítaš správne, piť príliš veľa vody, nemusí byť vždy zdravé. Výskumníci tvrdia, že spotreba vody každého človeka je individuálna. Ak sa pravidelne hýbeš a športuješ, mal by si piť viac vody, avšak ak trpíš ochorením obličiek alebo kardiovaskulárnymi problémami, mal by si jej piť menej. Aj na vode môže vzniknúť závislosť, svoje by o tom vedeli hovoriť aquaholici.

5. Ohrievať telo horúcou fľaškou

Prikladanie studených či horúcich obkladov na bolestivé miesta je náš obľúbený spôsob, ako zmierniť bolesť. Avšak, existuje celý rad chorôb, ktoré si nevyžadujú použitie teplých obkladov. Medzi ne patrí napríklad krvácanie, akútny zápal v bruchu (zápal slepého čreva, cholecystitída, pankreatída), a prvých pár hodín či dní po vyvrtnutí alebo poranení rôznych častí tela.

6. Príprava pukancov v mikrovlnnej rúre

Nejde tu o to ako ju pripravíš, ale o obsah kukurice pre domáce použitie. Existuje totiž nebezpečenstvo, chemicky zvanom diacetyl. Je to syntetický olej a príchuť v jednom. Pri zahriatí sa odparuje a tak sa dostáva do našich pľúc a tie postupne poškodzuje. Znížiš toto riziko tak, že pred konzumáciou necháš pukance vychladnúť.

7. Ješ pri svojom pracovnom stole

Existujú rôzne druhy pracovných miest, ale väčšina z nich nie je vhodná na konzumáciu jedál. Najpodstatnejší dôvod je množenie baktérií, ktorým je pri tvojom stole naozaj dobre a tie nie sú užitočné pre tvoje trávenie. Ak ani to pre teba nie je dostatočný dôvod, prečo nejesť pri pracovnom stole, mysli na svojich kolegov, ktorých môže aromatická vôňa jedla obťažovať.

8. Nosenie otvorenej obuvi v mestách

Nosiť všetko otvorené a prevzdušnené, je v lete skutočne užitočné, vrátane obuvi. To si myslí každý, ale aké sú riziká už rieši málokto. Veľké nebezpečenstvo vzniku infekcií ti hrozí aj pri maličkých ranách či pľuzgierikoch, ktoré môžeš mať na nohách a takáto infekcia sa ti ďalej šíri po celom tele.

9. Pitie nízkotučného mlieka

Možno si tiež myslíš, že mlieko bez tuku je rovnako kvalitné ako plnotučné mlieko, no skutočnosť je iná. Nízkotučné mlieko sa ani len náznakom nepribližuje užitočnosti tučného mlieka. Keď sa tuky z mlieka extrahujú, vitamíny aj minerály idú spolu s nimi a tie sa nahradia syntetickými látkami, ktoré pre naše zdravie nie sú veľmi dobré. Mnoho výrobcov „posilňuje“ nízkotučné mlieko pridaním sušeného mlieka, ktoré môže spôsobiťoxidáciu cholesterolu v mlieku. To potom môže zvyšovať riziko vzniku srdcového infarktu.

10. Nemáme správne držanie tela

Správnym držaním tela sa rozumie symetrická poloha všetkých orgánov. Staraj sa teda o svoju chrbticu a začni kúpou kvalitnej kancelárskej stoličky, ktorá ti pomôže držať telo v správnej polohe.

11. Spanie na jednej strane či na bruchu

Mnohí z nás zaspávajú na jednej či druhej strane. Tento zvyk však môže spôsobiť rôzne zdravotné problémy, pričom niektoré z nich sú veľmi vážne. Keď spíme na boku,zabraňujeme tým bránici vo voľnom pohybe, čo môže spôsobiť rôzne problémy, vrátane bolesti chrbta či pľúcnych problémov. Spanie na bruchu je ešte nebezpečnejšie, pretože vyvíjaš tlak na všetky orgány, čo v dlhodobom časovom horizonte môže viesť k poškodeniu nervov a srdcových problémov. Najlepšou a najprirodzenejšou voľbou je teda spánok na chrbte.

Zdroj: brightside.me

You Might Also Like