10 účinných domácich prostriedkov, ako sa zbavíte bolesti sedacieho nervu

Už ste sa niekedy zobudili s hroznou bolesťou, počnúc od hornej časti stehien až po vaše chodidlá?

Alebo s nepríjemnou bolesťou v dolnej časti chrbta, ktorá nezmizne, hoci skúšate čokoľvek?

Mohlo by to znamenať, že máte zápal sedacieho nervu, známym pod názvom ischias, ktorý spôsobuje bolestivé pulzovanie v končatinách a dolnej časti chrbta.

Existujú však aj ďalšie faktory, ktoré môžu spôsobiť tento stav, ako sú spinálna stenóza degeneratívne ochorenia platničiek, tehotenstvo, mostíková spondylolistéza, piriformis syndróm (bolesť spôsobená kŕčov hruškového svalu), chrbtové poranenia alebo infekcie.

V súčasnosti existuje veľa účinných metód používaných na liečbu ischiase, ale väčšina z nich poskytuje dočasnú úľavu.

Našťastie existujú niektoré prírodné terapie a domáce prostriedky, ktoré vám môžu pomôcť znížiť tlak a zápal podráždeného sedacieho nervu. Obvykle sa tento problém vyrieši v priebehu 6 týždňov.

Tu je 10 domácich prostriedkov pre bolesť sedacieho nervu:

1) Masáž

Popri schopnosti masáže znížiť bolesť sedacieho nervu, masážna terapia môže pomôcť vášmu telu, aby sa vyliečilo samo, a to najmä v prípade, že svalový kŕč je príčinou problému. Na masáž odporúčame olej z ľubovníka bodkovaného, ​​ktorý je potrebné aplikovať 2 až 3 krát denne, než nepocítite nejaké zlepšenie.

Alebo si môžete pripraviť zmes z 3 lyžíc prášku z muškátového orieška a 1 šálky sezamového oleja. Túto zmes zohrejte a nechajte vychladnúť. Naneste ju niekoľkokrát v priebehu celého dňa, po dobu niekoľkých týždňov.

Porozmýšľajte nad možnosťou absolvovať bodovú masáž raz denne, pretože bolesť v dolnej časti chrbta, stehnách a zadku vo väčšine prípadov súvisí s bodmi v oblasti malého a stredného sedacieho svalu.

2) Horúce alebo studené obklady

Horúce alebo studené obklady môžu zmierniť bolesť zápalu sedacieho nervu (ischiasu) a zápalu všeobecne.

Studený obklad zmierňuje bolesť a znižuje opuch v okolí nervu, zatiaľ čo horúci obklad môže uvoľniť napäté svaly, ktoré sú zodpovedné za stlačenie sedacieho nervu.

Avšak, môžete obklady kombinovať. Mohli by ste začať so studeným obkladom končiť s horúcim obkladom. Uistite sa, že použijete napareniu uterák, aby bola aplikácia účinnejšia.

Umiestnite studený alebo horúci zábal na bolestivé miesto a nechajte ho po dobu 15 až 20 minút. Tento postup sa musí opakovať po niekoľkých hodinách, než si všimnete, že bolesť prestala.

Poznámka: Odporúča sa, aby ľudia, ktorí trpia problémami s cirkuláciou, nepoužívali studené obklady.

3) Kurkuma

Kurkuma sa môže používať pri liečbe ischiasu vďaka svojim protizápalovým účinkom.

Kurkumín, ktorý predstavuje účinnú zlúčeninu v kurkume, môže výrazne znížiť bolesť nervov a zápalu.

Odporúčame uvariť 1 šálku mlieka spolu s 1 čajovou lyžičkou kurkumy a malou lyžičkou škorice (podľa voľby). Pre zlepšenie chuti môžete pridať trochu medu. Tento úžasný nápoj konzumujte 1 až 2 krát denne, než uvidíte niekoľko zlepšení.

Avšak, môžete užívať aj doplnky z kurkumy, a to 250 až 300 mg kurkumy 3 krát denne po dobu niekoľkých týždňov. Ale predtým, než sa ich rozhodnete užívať, sa o tom poraďte so svojím lekárom.

Poznámka: Kurkuma nie je vhodná pre ľudí, ktorí užívajú lieky proti cukrovke a lieky na riedenie krvi a pre tie, ktoré trápia žlčové kamene.

4) Krém z kapsaicínu

Kapsaicín je aktívny zlúčeninou kajanského korenia. Považuje sa za významný prírodný liek proti bolesti. Použite masť alebo krém s 0,025 až 0,075% kapsaicínu na bolestivé miesto po dobu 1 týždňa, viac ako 4 krát denne.

Poznámka: Je veľmi dôležité, aby ste nepoužili krém alebo masť s obsahom kapsaicínu na poranenú pokožku, pretože môže spôsobiť pálenie.

5) Cvičenie

Na liečbu ischiasu je veľmi dôležité pravidelné cvičenie. Mohli by ste začať s cvičením, aby ste posilnili brušné a chrbtové svaly deň alebo 2 dni pred vzplanutím bolesti sedacieho nervu. Takýmto spôsobom môžete upevniť proces vyliečenie.

Strečing kolien k hrudníku je rovnako veľmi účinný. Môže viesť k zníženiu podráždenia sedacieho nervu a k zlepšeniu flexibility dolnej časti chrbta.

Ľahnite si na zem na chrbát s nohami oddelene na šírku bokov. Pokrčte kolená hore a pri nádychu uvoľnite hornú časť tela. Pritiahnite vaše stehná k hrudníku, s rukami zopätými za ne, kým môžete. Udržujte vaše nohy na podlahe.

V tejto pozícii vydržte 20 sekúnd a uistite sa, že pritom zhlboka dýchate. Potom položte vaše nohy opatrne na podlahu. Opakujte daný postup aj s druhou nohou. Cvičenie opakujte 3 až 5 krát denne s oboma nohami po dobu 3 až 5 minút.

Jogové pozície, ako sú pozície holuba, mačky a kravy, vám môžu pomôcť znížiť bolesť ischiasu a bolesti chrbta.

Poznámka: Mali by ste sa poradiť so svojím lekárom, aby ste si vytvorili správny cvičebný program.

6) Kôra vŕby bielej

Biela vŕbová kôra obsahuje salicin, ktorý je zodpovedný za jej silné protizápalové a analgetické vlastnosti.

Odporúčame dopĺňať 240 mg salicínu alebo 120 mg vŕby bielej denne po dobu niekoľkých týždňov. Avšak pred užívaním výživových doplnkov sa poraďte so svojím lekárom.

7) Koreň valeriány lekárskej

Koreň valeriány lekárskej je považovaný za veľmi účinný pri znižovaní bolesti ischiasu a pre zmiernenie chronickej bolesti nervov.

Užívajte 150 mg výťažku z koreňa valeriány lekárskej vo forme výživového doplnku 3 krát denne po dobu niekoľkých týždňov. Ale pred užitím týchto doplnkov je potrebné sa poradiť s vaším lekárom.

Avšak, máte ďalšiu možnosť – čaj z koreňa valeriány lekárskej. Na prípravu tohto čaju je potrebné pridať 1 lyžičku sušeného koreňa valeriány lekárskej do šálky horúcej vody a variť. Pite tento čaj niekoľkokrát týždenne a ucítite zlepšenie.

8) Akupunktúra

Akupunktúra môže zmierniť bolesti ischiasu, uvoľniť svaly a pomôže vám, aby sa vaše telo vyliečilo samo.

Stimuláciou konkrétnych akupunktúrnych bodov môžete stimulovať centrálnu nervovú sústavu, čo spôsobuje uvoľňovanie chemikálií, ktoré menia vnímanie bolesti alebo vytvárajú pocit pohody.

Podľa štúdie z roku 2009, ktorá bola uverejnená v časopise tradičnej čínskej medicíny, môžete účinne zmierniť bolesť ischiase sa zahriatymi akupunktúrnymi ihlami. Táto štúdia zahŕňala 30 osôb, z ktorých u 17 osôb nastalo po liečbe uvoľnení od bolesti zápalu sedacieho nervu.

9) Spinálna manipulácia

Vedeli ste, že v chiropraktickej starostlivosti sa považuje za jeden z najlepších spôsobov liečenia bolesti krku a chrbta?

Chiropraktická spinálna manipulácia zahŕňa celý rad techník, ktoré zahŕňajú rýchle a krátke ťahy, ktoré môžu upokojiť podráždenie nervov, spôsobujúce zápal a iné príznaky ischiasu.

10) Semená pískavice

Semená pískavice majú protizápalové vlastnosti a sú veľmi účinné pre zmierňovanie bolesti pri dne a reumatickej artritíde.

Odporúčame rozomlieť hrsť semien senovky gréckej a následne do nich pridať trochu mlieka. Potom zmes varte, kým získate kašovitú hmotu. Naneste pastu na bolestivé oblasti ako obklad a nechajte pôsobiť pár hodín. Potom ho môžete umyť. Tento postup opakujte, než ucítite nejaké zlepšenie.

Ďalšie tipy:

  • Vyvarujte sa fajčeniu cigariet, pretože podporujú degeneratívne poškodenia platničiek.
  • Je veľmi dôležité, aby ste pravidelne cvičili, ale uistite sa, že budete vykonávať intenzívne cvičenie.
  • Správna poloha je výhodná pre zníženie tlaku v spodnej časti chrbta.
  • Vyvarujte sa náhlym prudkým pohybom.
  • Prevádzajte niektoré správne zdvíhanie, pri ktorých budete držať chrbát rovno a kolená ohnuté.
  • Vezmite si vitamín C, vápnik a horčík vo forme výživových doplnkov (uistite sa, že o tom budete informovať svojho lekára).
  • Používajte žinienku, ktorá nebude príliš tvrdá, ani príliš mäkká.

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like