10 malých zmien, ktoré zaženú depresiu a úzkosť

Nemusíte začať brať lieky proti úzkosti, aby ste sa cítili lepšie. Skúste do svojho života zaradiť niektorú z týchto malých zmien, vďaka ktorým sa budete cítiť lepšie.

1. Obklopte sa čerstvými kvetinami

Či už rezané alebo kvetiny v kvetináčoch, vďaka tejto prírodnej kráse sa budete cítiť lepšie. Kvety nielen pekne vyzerajú, ale aj príjemne voňajú. Určite lepšie ako chemické osviežovače vzduchu.

2. Svoj domov vybavte farebnými doplnkami

Vaša nálada na celý deň je často nastavená v prvých minútach po prebudení. Tým, že oživíte váš domov farbami a krásnymi vecami, dopomôže vašej rannej nálade. Nemusíte kupovať nič drahého alebo veľkého. Skúste vašu pohovku oživiť farebnými vankúšikmi, zaobstarať malý koberček alebo nový prehoz cez kreslo. Aj malý farebný obraz rozjasní váš pokoj i náladu.

3. Čítajte

Skúste si prečítať nejaké inšpiratívne a motivačné knihy alebo len román, na ktorý sa už dlho chystáte.

4. Bežte sa von prejsť

Byť vonku je veľmi prospešné pre vaše fyzické i psychické zdravie. Už len to, že na chvíľu zmeníte prostredie z uzavretého priestoru, vám pomôže niekedy viac ako si zacvičiť.

5. Jedzte farebné jedlo

Všetci sa zhodneme, že ovocie a zelenina sú základom zdravej výživy. Poskytujú našim telám vitamíny a živiny, ktoré pomáhajú predchádzať chorobám. Skúste do svojho jedálnička zaradiť viac druhov ovocia a zeleniny, než len na aké ste zvyknutí.

6. Zelené na raňajky

Pomocou odšťavovača si vyrobte zelené zeleninové raňajky, vďaka ktorým budete mať počas dňa viac energie. Zelenými raňajkami myslíme džús alebo smoothie zo zeleniny a ovocia. Pre správnu vyváženosť cukru a zeleniny odporúčame pravidlo 80/20. 80% zeleniny a 20% ovocia.

7. Denná meditácia

Hlavné dôvody úzkosťi sú v tom, že sa príliš obávame o svoju budúcnosť. Meditácia nám pomáha zamerať sa na prítomnosť. Nemusíte meditovanie preháňať, spočiatku skúste len pár minút ticho sedieť a sústrediť sa na svoj dych. Nemusíte sedieť na zemi v tureckom sede. Len si nájdite pokojné miesto, kde sa vám pohodlne sedí a venujte pozornosť len svojmu dýchaniu.

8. Prácu nechajte v práci

Nastavte si hranice medzi prácou a vaším domovom, voľným časom. Akonáhle prídete z práce domov, vypnite služobný telefón a neriešte pracovné emaily, môžu počkať.

9. Začnite záhradničiť

Ak máte možnosť starať sa o nejakú záhradu alebo len na balkóne pestovať kvety a bylinky, pustite sa do toho. Záhradničenie kombinuje výhody pobytu v prírode, psychického sústredenia a trpezlivosť. Začnite napríklad bylinkami, ktoré vám budú užitočné. Napríklad bazalka, petržlen, rozmarín či koriander.

10. Zapojte svoju tvorivosť

Všetci máme v sebe tvorivý potenciál, ktorý pozitívne ovplyvňuje našu náladu. Či už vytvárate, kreslíte, varíte alebo niečo vymýšľate, nehanbite sa za to. Už len samotná tvorba vám pomôže zlepšiť náladu, nemusí ísť len o cieľ.

You Might Also Like